مهندس ماهی کار : همه‌ساله برای حصول اطمینان از کارایی و اثربخشی سازمان و بهبود عملکرد مدیریت‌ها، حسابرسی بهبود عملکرد در دستور کار بانک قرار دارد

مهندس ماهی کار : همه‌ساله برای حصول اطمینان از کارایی و اثربخشی سازمان و بهبود عملکرد مدیریت‌ها، حسابرسی بهبود عملکرد در دستور کار بانک قرار دارد

همه‌ساله برای حصول اطمینان از کارایی و اثربخشی سازمان و بهبود عملکرد مدیریت‌ها، حسابرسی بهبود عملکرد در دستور کار بانک قرار دارد. 
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، مهندس ماهی‏کار عضو هیئت مدیره بانک که در همایش هماهنگی بررسی بهبود عملکرد مدیران گروه‌های استان ها روز چهارشنبه 31 خرداد در باشگاه الهیه تهران سخن می‌گفت،ضمن بیان مطالب فوق افزود: ایجاد و یا حفظ سازمان‌های پاسخ‍گو و مسئول از جمله مشکلات جوامع امروزی است و این مشکل را هرگز نمی‌توان به طور کامل حل کرد بلکه می‌توان به کمک ساختارها و مکانیسم های نظارتی از شدت آن کاست و یا آن را تحت کنترل درآورد.
مهندس ماهی‏کار ادامه داد: درکنار پاسخ‍گو بودن و مسئول بودن سازمان‌ها به صورت اعم، مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری در بانک ها از جمله مواردی است که بطور جد در دستور کار شبکه بانکی قرار دارد، بطوریکه در راستای توجه به این مهم، هم‌اکنون در ساختار سازمانی بانک کشاورزی حداقل دو مدیریت امور و یک حوزه مستقل مسئولیت این مهم را عهده‌دار هستند.
وی افزود: در اهمیت جایگاه چنین حوزه هایی همین بس که اگر وظایف آنان به درستی انجام نشود علاوه بر خدشه‌دار شدن اعتماد عامه و سلب شدن اطمینان ها، عملکرد مجموعه بانک در هاله‏ای از ابهام قرار می‌گیرد و آبروی سازمان به همراه ذینفعان داخلی لکه‌دار می‌شود.
عضو هیئت مدیره بانک در بخش دیگری از سخنان خود به جنبه‏های نظارتی حوزه اعتبارات و وصول مطالبات اشاره کرد و از نظارت به هنگام تخصیص منابع، نظارت بر نحوه مصرف منابع و نظارت بر بازگشت منابع پرداختی به عنوان مفاهیم بهداشت اعتباری نام برد .
مهندس ماهی‏کار در ادامه گفت: یک نظام نظارتی کارا باید شاخص هایی داشته باشد که این شاخص‌ها دارای ویژگی‌هایی همچون به هنگام بودن، قابل اطمینان بودن ،معنی‌دار بودن، هشدار دهندگی و پیش بینی کنندگی باشند که در شرایط فعلی در شاخص ‌های تنظیمی بانک برای بررسی بهبود عملکرد مدیریت‌ها به آن توجه شده است .
وی از همکاران نظارتی به عنوان چشم سازمان یاد کرد و گفت : از مهم‌ترین فعالیت‌های بخش نظارت، تعیین معیار و ضابطه، تطبیق و ارزیابی عملکرد با معیارها و ضابطه ها، تشخیص صحت یا انحراف، اعلام نتیجه و پیگیری تا انجام اصلاحات است که این موضوع در بانک به نحو احسن مورد اقدام قرار می‌گیرد.
وی گفت : نظارت بدون وجود برنامه مفهومی ندارد و به همین خاطر علمای مدیریت این ‌دو را شبیه تیغه های یک قیچی که برای انجام این کار مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد دانسته‌اند.
مهندس ماهی‌کار در پایان گفت: برای توفیق در نظام بهبود عملکرد در بانک، شاخص ‌های بومی‌شده توسط گروهی کارآمد و آگاه متشکل از همکاران بانک اندازه‌گیری و متعاقب آن نقاط قوت و ضعف واحدهای مورد بررسی شناسایی و به منظور برنامه‌ریزی برای رسیدن به برتری در شرایط رقابتی در اختیار مدیریت شعب بانک در استان ها قرار خواهد گرفت.

قالب دلخواه شما