دکتر دژپسند:رویکرد محوری یکسال اخیر وزارت اقتصادایجاد فرصت طراحی و اقدام برای تحول در اقتصاد ایران از طريق هوشمند سازی اقتصاد بوده است

دکتر دژپسند:رویکرد محوری یکسال اخیر وزارت اقتصادایجاد فرصت طراحی و اقدام برای تحول در اقتصاد ایران از طريق هوشمند سازی اقتصاد بوده است

وزیر اقتصاد طی سخنانی در مراسم رونمایی از دستآورد های نوین بانک ملی ایران (همایش ملی شوی سه)، طی سخنانی اظهار داشت: رویکرد محوری یکسال اخیر وزارت اقتصاد در موازات سیاستگذاری های اقتصادی و سایر امور جاری، ایجاد فرصت طراحی و اقدام برای تحول در اقتصاد ایران از طريق هوشمند سازی اقتصاد بوده است.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این مراسم با تقدیر از تلاش هاي بعمل آمده توسط بانک ملی ایران در ارایه دستاوردهای فناورانه خود به نظام بانکی کشور در رویداد «ملی شو3» اظهار داشت:با تکیه بر داشته های کشور از جمله موقعيت جغرافيايي، تنوع آب و هوايی، جاذبه های فرهنگی و تاريخی، نفت و گاز و ساير منابع و معادن، دسترسی به آبهای آزاد، دسترسی به بازار های منطقه كه هر یک به نوبه خود فرصت ساز هستند و با به کارگیری سرمايه انسانی و فارغ التحصيلان با کیفیت بالای دانشگاهی که يك مزيت محسوب می شود، می توان اقتصاد هوشمند را برپا کرد و شاخص های اقتصادی کشور را ارتقاء داد.

وی گفت: در شرایط کنونی برای تحول اقتصاد ایران علاوه بر تحول فكری، بايد با اراده قوی، نرخ بهره برداری از ظرفيت ها را با به کارگیری فناوري های نوين ارتقاء داد.

دژپسند افزود: با گذر از ساختار سنتی و با درون زا نمودن قدرت جذب فناوری یعنی با دانش بنيان کردن اقتصاد باید از منابع و ظرفیت های اقتصاد به بهترين نحو و با بالاترين بهره وری استفاده کرد و این بدان معنی است که جذب و هدايت فناوری های نو، باید در محيط دانش بنيان باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: انتظار نداریم بانک ها، مسئولیت گذار اقتصاد ایران از اقتصاد سنتی به اقتصاد هوشمند را بر عهده بگیرند اما می توانند با هوشمند سازی نظام تامين مالی اقتصاد به عنوان یک اهرم قوی عمل کنند.

وی تاکید کرد: براي اينكه از نظر اقتصادی در منطقه سرآمد باشیم، باید مسیر اقتصاد هوشمند را با سرعت بیشتری طی کنیم، اظهار داشت: اقتصاد هوشمند نياز به نظام تأمين مالي هوشمند دارد ، لذا در اين فرايند تحولي، بانک ها باید پیش قدم باشند و آنچه از بانک ها و بویژه بانک ملی انتظار است، پيشرو بودن و الگو شدن در هوشمند سازي نظام تأمین مالی اقتصاد کشور است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام شده ، با هوشمند سازي ، 20 تا 25 درصد هزینه های بانکداری و 13 درصد هزینه های خلق محصولات مالی جدید کاهش می یابد و در مقابل بانک های بهره مند از نظام هوشمند با رشد 17 درصدی درآمد مواجه خواهند شد، اظهار داشت: شرایط فعلی اقتصاد ایران و همچنين سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتی بر تحقق این امر تاکید دارد.

گفتنی است در همایش ملی شوی ۳ بانک ملی ایران که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، از سه طرح و سامانه "هپ"، "نئو بام" و "نشان پرداخت" (به عنوان نخستین بانک دیجیتال ایران)، در عرصه بانکداری دیجیتال رونمایی شد.

قالب دلخواه شما