رئیس جمهور در گردهمایی نظام بانکی:سلامت و بالندگی اقتصاد، به گردش کار در نظام بانکی متکی است

رئیس جمهور در گردهمایی نظام بانکی:سلامت و بالندگی اقتصاد، به گردش کار در نظام بانکی متکی است

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور در گردهمایی نظام بانکی در مسیر توسعه و تحول کشور، گفت: سلامت و بالندگی اقتصاد به طور کامل متکی و وابسته به گردش کار در نظام بانکی است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،رئیس جمهور در نخستین روز از این گردهمایی با اعلام مطلب فوق نقش نظام بانکی در حمایت از تولید را اقدامی بسیار بزرگ دانست و افزود: تحقق جهش در سرمایه گذاری و تولید کشور که هم اکنون شاهد آن هستیم، بدون فعالیت بانک‌ها غیرممکن بود.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه بدون نظام بانکی رشد بخش تولید محال است، بر لزوم اجرای کامل عقود اسلامی در نظام بانکی کشور تأکید کرد وگفت:باید حوزه سرمایه گذاری از بخش هزینه‌های ضروری مردم جدا شود.
وی با اشاره به ضرورت تأمین نیازهای نیازهای اولیه زندگی نظیر ازدواج از طریق تسهیلات قرض الحسنه متذکرشد، سنت قرض الحسنه باید در متن فعالیت نظام بانکی کشور قرار گیرد و مشارکت سرمایه گذاران نیز در قالب این سنت باشد.
رئیس جمهور در ادامه با بیان این که ما یک خانواده هستیم و باید ایران را بسازیم گفت: ما نظام بانکی را یک بخش در کنار سایر بخش‌ها نمی‌بینیم بلکه معتقدیم هیچ بخش اقتصادی بدون بانک نمی‌تواند ادامه فعالیت دهد.
وی با تشبیه شبکه بانکی کشور به فرایند گردش خون در بدن افزود: شبکه بانکی باید پول و منابع را به موقع، به اندازه و با کیفیت مناسب در اختیار بخش‌های مختلف اقتصادی قرار دهد.
دکتر احمدی نژاد اقدامات نظام بانکی کشور در سال‌های اخیر را بسیار ارزشمند و مثبت ارزیابی کرد و گفت: با تلاش خادمان نظام بانکی در بخش مسکن، یک بار و برای همیشه داستان پرش‌های پلکانی در قیمت مسکن کنترل شد.
وی با بیان اینکه در چارچوب سیاست‌های اتخاذ شده، علاوه بر افزایش تولید مسکن ، افزایش جهشی در قیمت مسکن نیز از فضای اقتصاد ایران خارج شده است ابراز امیدواری کرد: با پشتیبانی و تداوم فعالیت شبکه بانکی، مسکن از فهرست دغدغه‌های مردم خارج شود.
رییس جمهور ایجاد یک میلیون و چند صد هزار شغل با حمایت نظام بانکی را در بخش بنگاه‌های کوچک اقتصادی اتفاق بزرگی دانست و با انتقاد از این که برخی با ناسپاسی این خدمت بزرگ نظام بانکی را زیر سوال می‌برند گفت: همه جا انحراف پیدا می‌شود اما انحراف صورت گرفته در این بخش در سطح بسیار کمی است.
احمدی نژاد گفت: بنگاه‌های کوچک زود بازده چون طرح موفق و عظیمی بود، بیشتر مورد هجمه قرار گرفت و این در حالی است که چند صد هزار شغل ایجاد شد و تولید ملی افزایش پیدا کرد.
رئیس جمهور با اشاره به تحرکات غرب برای ایجاد اختلال در فعالیت نظام بانکی کشور گفت: دشمن فکر می‌کرد با بستن راه یا ایجاد مانع بر سر مسیر نظام بانکی ایران به کشور آسیب می زند اما با اقدامات صورت گرفته این اقدام روی کاغذ ماند و بی‌اعتبار شد.
وی با اشاره به سخنان نماینده بانک‌های دولتی در این همایش درباره گذر موفق نظام بانکی ایران از بحران مالی جهانی افزود: غربی‌ها تلاش داشتند که بانک‌های ما متلاشی شود اما بانک‌های ما ایستاده اند و به شکل مطلوبی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
احمدی نژاد باقدردانی از نظام بانکی در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: در جریان اجرای این قانون تعداد زیادی حساب بانکی افتتاح و کنترل شد و مبالغ یارانه واریز شد و از این پس به عنوان حساب فعال کار خواهد کرد.
وی در ادامه اقدامات صورت گرفته در زمینه الکترونیکی کردن بانک‌ها و پشتیبانی بانک‌ها از یکدیگر را اقدامی بزرگ خواند و گفت: در بانکداری اسلامی در ابتدای راه هستیم و اگر چه این موضوع به لحاظ شکلی به همت فعالان نظام بانکی جا افتاده اما باید به لحاظ محتوا نیز گام برداشته شود و با اجرا شدن کامل عقود اسلامی خیر و برکت آن را در اقتصاد کشور، زندگی و سفره مردم شاهد باشیم.
وی در ادامه اقدامات صورت گرفته از سوی نظام بانکی در حمایت از سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز کشور را موقعیت شناسانه و هوشمندانه عنوان کرد.
احمدی نژاد از حضور نظام بانکی در حوزه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز به عنوان فرصتی برای تقویت بانک‌های ایرانی نام برد و گفت: این وضعیت فرصتی برای حضور بانک‌های ایران در عرصه‌های جهانی است.
وی در ادامه از کارکنان نظام بانکی کشور به عنوان عناصر مومن و شریف نام برد و از مدیران و فعالان نظام بانکی خواست که در جهش بزرگ ملت ایران پشتیبان خوب و امینی باشند.
پیش از سخنان رییس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی و نمایندگان بانک های دولتی و خصوصی گزارش عملکرد و چشم انداز فعالیت نظام بانکی کشور را ارایه کردند.

قالب دلخواه شما