افتتاح باجه کودک و نوجوان بانک کشاورزی در استان خراسان جنوبی

افتتاح باجه کودک و نوجوان بانک کشاورزی در استان خراسان جنوبی

باجه بانک کودک و نوجوان بانک کشاورزی در استان خراسان جنوبی،طی مراسمی با حضور مهندس داور ماهیکار عضو هیئت مدیره این بانک در شعبه مرکزی بیرجند افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان خراسان جنوبی، مهندس ماهیکار در مراسم افتتاحیه این باجه گفت: بانک کشاورزی به عنوان یک موسسه مالی،جزو نخستین بانک هایی است که درراستای رویکردهای دولت محترم خدمتگزار، اقدامات اساسی را دردستور کارخود قرارداده است.

وی مهرورزی در ماموریت اساسی بانک کشاورزی را خدمتگذاری بی منّت همراه با ارزش آفرینی برای مشتریان دانست و افزود:تهیه و تدوین منشور اخلاقی کارکنان بانک،ایجاد پست سازمانی راهنمایان مطلع در شعب پر ازدهام به منظور راهنمائی مشتریان برای استفاده از انواع خدمات بانک،راه اندازی مرکز شبانه روزی ارتباط سبز با هدف برقراری ارتباط دو سویه مشتریان با بانک و بلعکس،برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان برای برخورد مناسب با مشتریان،اجرای طرح هایی در حوزه مسئولیت های اجتماعی نظیر طرح بانک کودک و نوجوان،طرح ایران برای جامعه بانوان،طرح حضرت زینب (س) برای حمایت از زنان سرپرست خانوار روستایی ، طرح اشتغال زندانیان آزاد شده،طرح مدد جویان کمیته امداد امام (ره) اقداماتی است که برای اجرای این اصل انجام شده است.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به اصل خدمتگذاری ( خدمت به بندگان خدا ) اظهار داشت : ماموریت بانک در راستای این مهم در تکریم مشتریان و تسهیل در استفاده آنان از خدمات بانک تعریف شد و برای تحقق آن، برنامه هایی همچون تدوین بیانیه ماموریت بانک ، گسترش نظام اطلاع رسانی به مشتریان ، ساده سازی روش ها ، واگذاری برخی از امور به بخش خصوصی با هدف افزایش سرعت ، سهولت ، کیفیت و کارایی در نحوه انجام امور ، استقرار نظام پیشنهادات و اجرای طرح ناظرین ویژه در دستور کار قرار گرفت .

وی ایجاد فرصت های برابر به برای بهره مندی کلیه اقشار از خدمات بانکی را از اقدامات بانک کشاورزی در اجرای اصل عدالت گستری معرفی کرد و یادآور شد گسترش شعب بانک در روستا و شهر ، ارائه خدمات بر مبنای جنسیت و ترکیب سنی و پرداخت تسهیلات متناسب با فعالیت هایی که در زیر بخش کشاورزی تعریف شده اند در راستای توجه به این اصل است .

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی به خدماتی نظیر حساب آتیه به عنوان سرمایه گذاری فعلی و بازدهی آتی در گروه های سنی مختلف،مهر کارت ، ایران کارت ویژه بانوان ، کارت ملی جوان ویژه دانشجویان و ... نیز اشاره کرد و افزود: ماموریت اساسی بانک کشاورزی پیرامون تعالی و پیشرفت مادی و معنوی در کمک و مساعدت به خودکفائی بخش کشاورزی تعریف شد و به عنوان بانک تخصصی، عمده منابع در دسترس آن در بخش کشاورزی پرداخت شده است و ضمن تزریق سرمایه به بخش ، شاهد حضور نیروهای متخصص و همچنین فن آوری در بخش کشاورزی هستیم .

وی با بیان اینکه که در سال 57 میزان تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در قالب دو بانک تعاون و توسعه 58 میلیارد ریال بود تصریح کرد: این مقدار در سال 88 به 68 هزار میلیارد ریال رسیده به گونه ای که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به طور متوسط شاهد رشد 5/28 درصدی سالانه پرداخت تسهیلات در زیر بخش های مختلف کشاورزی هستیم و قرار است که در سال جاری نیز 80 هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار کشاورزان و سایر فعالان تولید در بخش کشاورزی قرار دهیم .

وی خاطرنشان کرد، انجام فعالیت های حمایت گسترانه نظیر بیمه کشاورزی و صندوق تضمین سرمایه گذاری در تلاشیم حمایت و پشتیبانی خود را برای کمک به خودکفایی بخش کشاورزی به شکل جدی اعمال کنیم .

مهندس ماهی کار هدف از ایجاد بانک کودک و نوجوان را بانک پذیر کردن و ترغیب کودکان و نوجوانان به سمت آشنایی و مشارکت در فعالیت های اقتصادی دانست .

در ادامه این مراسم که جمعی از همکاران مدیریت و شعب تابعه بانک کشاورزی و تعدادی از مسئولین آموزش و پرورش استان و دانش آموزان نوجوان حضور داشتند، باجه بانک کودک و نوجوان در شعبه مرکزی بیرجند افتتاح شد .

قالب دلخواه شما