دکتر محمد طالبی : رشد اقتصادی از طریق رشد بهره وری محقق می شود

دکتر محمد طالبی : رشد اقتصادی از طریق رشد بهره وری محقق می شود

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به جایگاه و اهمیت بهره وری در اقتصاد دنیا گفت : رشد اقتصادی جوامع از طریق رشد بهره وری محقق خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی ، دکتر طالبی که در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره علوم دامی ایران سخنرانی می کرد با اعلام این مطلب افزود : براساس پیش بینی های صورت گرفته در برنامه 5 ساله چهارم و پنجم توسعه اقتصادی 5/2 درصد از 8 درصد رشد اقتصادی کشور از طریق بهره وری تحقق خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه سرانه تولید ناخالص ملی یکی از مهم ترین شاخص های اندازه گیری رفاه در جوامع به شمار می آید یادآور شد ، افزایش مقدار این سرانه ، نشان دهنده افزایش بهره وری در جامعه است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با تاکید بر اینکه برای افزایش بهره وری در جامعه باید به تک تک بخش های اقتصادی و صنایع بپردازیم تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی، بکارگیری دانش ، تغییر روش ها و دیگر مسائلی که می تواند به بهره وری کمک کند ، خواهد بود.
دکتر طالبی؛ سرمایه گذاری ، روش های تولید و مدیریت جدید را از دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش تولید و بهره وری دانست و گفت : اگر دستاوردهای علمی دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و صاحبنظران به شیوه هایی عملیاتی تبدیل شوند و در اختیار بخش های اقتصادی جامعه قرار گیرند ، در بهره وری اثربخش خواهد بود.
وی با تاکید بر نقش مدیریت دانش و اثربخشی آن در افزایش میزان بهره وری به روش های سه گانه مدیریت دانش اشاره کرد و افزود : دانش تولید شده باید به عنوان حلقه تکمیلی و هم افزا ، بین صحنه عمل و دانش قرار گیرد.
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت : عدم تمرکز در استفاده از دانش و همچنین تولید آن براساس نیاز بخش های اقتصادی، از دیگر شاخص های مهم در این روش از مدیریت دانش است.
وی در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد: دستاوردهای علمی از طریق بنگاه های اقتصادی در خدمت اقتصاد کشور قرار گیرد.
براساس این گزارش چهارمین کنگره علوم دامی ایران 29 شهریور ماه سال جاری با حضور مهندس عباسی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ، دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی ، دکتر امید رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران ، دکتر حبیب الله سلامی رئیس دانشکده اقتصاد کشاورزی این دانشگاه ، مهندس منصور خاکی مدیر کل سازمان منابع طبیعی استان تهران و جمعی از اساتید ، صاحبنظران و دانشجویان رشته های کشاورزی در محل سالن اجتماعات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد.

قالب دلخواه شما