دیدار معاون رییس جمهور با اعضای گروه های خودیار طرح تامین مالی خرد در کردستان

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده در سفر یک روزه به استان کردستان با حضور در مسجد روستای نوره از توابع شهرستان سنندج  با اعضای گروه های خودیار طرح تامین مالی خرد که از طرح های مشارکتی بانک کشاورزی است، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب  بانک کشاورزی استان کردستان ، در این دیدار که  روز 22 تیرماه سال جاری با حضور مدیر ستادی بانک کشاورزی کردستان ، معاون سازمان بهزیستی کل کشور ، مدیر کل بهزیستی استان و معاون استاندار در امور زنان صورت گرفت،  نمایندگان موسسه تاک (طرح تامین مالی خرد)و تعدادی از اعضاء گروه های خودیار ، مسائل و مشکلات زنان عضو گروه  های خودیار را مطرح و بر حمایت دولت و تخصیص منابع مالی در قالب تسهیلات بانکی با کارمزد کم تاکید کردند.

در این دیدار فهیمی مدیر ستادی بانک در استان کردستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های بانک کشاورزی در زمینه حمایت از زنان روستایی خصوصا زنان سرپرست خانوار و تلاش بانک کشاورزی در توانمند سازی زنان روستایی اظهار داشت: بانک کشاورزی استان کردستان تاکنون 411 میلیارد ریال تسهیلات به 860 گروه خودیار در استان پرداخت کرده و ضمانت این تسهیلات نیز به صورت زنجیره ای است و دیگر نیازی به معرفی ضامن خارج از  اعضاءگروه ها نخواهد بود .

این گزارش می افزاید: حمایت های بیمه ای  از زنان روستایی یکی از اصلی ترین خواسته های مدیر ستادی بانک کشاورزی از معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بود.

شایان ذکر است درپایان این مراسم ، ابتکار با اشاره به حمایت های  همه جانبه دولت از کانون خانواده وتوانمند سازی زنان، از کلیه سازمان ها و ارگان های دخیل در امور زنان قدردانی کرد.

 وی همچنین بر استفاده از فرزندان تحصیل کرده روستایی در گروه های خودیار با هدف گذاری در تولید محصولات سالم و استاندارد کشاورزی و تشکیل نمایشگاه های عرضه مواد غذایی و سایر تولیدات زنان خودیار در مراکز استان ها تاکید کرد.

 

 

قالب دلخواه شما