معاون استاندار سمنان: بانک کشاورزی یک بانک مردمی است

حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، در جمع روسای شعب بانک کشاورزی این استان اظهار داشت: بانک کشاورزی یک بانک مردمی است ،هرکجا مشکل و دغدغه از سوی دولت به بانک کشاورزی محول شده ، توانسته است خدمات خود را به نحو مطلوب در کشور ارائه کند .

به  گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان سمنان ، در این همایش که  به منظور تشریح سیاست ها و برنامه های بانک در سال 98 روز یکشنبه 15 اردیبهشت با حضور حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی، مدیر ستادی بانک در استان ، روسای شعب ، معاونان و کارشناسان  مدیریت در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان برگزار شد، عسگری ضمن بیان مطالب فوق، تصریح کرد: سال ۹۸ سال "رونق تولید" است و رسیدن به این هدف مستلزم مشارکت و همکاری مطلوب در تامین مالی شبکه تولید است و این امر نیز نیازمند تجهیز منابع مالی است و برای تجهیز منابع، منابع مالی بانک کشاورزی بایستی تقویت شود.

وی افزود: وجود پتانسیل های تخصصی و خدمات مبتنی بر it   انتظار ما را از بانک کشاورزی مضاعف کرده است و این بانک به عنوان دبیر شورای هماهنگی بانک ها، خود در همه امور پیشگام بوده و نیاز است تا سایر بانک ها را در حمایت از تولید داخلی همراه کند.
عسگری با بیان این که سیستم بانکی وعلی الخصوص بانک های دولتی همواره برای رونق تولید تلاش کرده اند، افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما در استان حفظ وضعیت موجود واحد های تولیدی است، زنده نگه داشتن خطوط تولید در استان مستلزم تامین سرمایه در گردش است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جهش ارزی و تورم شرایط اقتصادی و تحریم ها که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای تولید کنندگان شده است اشاره داشت و گفت: در این راستا نیاز پرداخت تسهیلات رونق تولید برای ما امری حیاتی است و بانک کشاورزی نیز در بخش کشاورزی توفیقات خوبی داشته و امید است بیش از پیش به تعهدات خود در توسعه کشاورزی عمل کند.
عسگری اذعان داشت: دومین برنامه اقتصادی استان، استفاده از ظرفیت های راکد است که اعتقاد داریم ایجاد طرح های جدید از صفر کار بسیار سختی است و راحت ترین راه استفاده از ظرفیت های راکد و در تملک و اختیار بانک ها است.
وی با بیان این که واگذاری طرح های تملیکی و واگذاری طرح هایی که راکد هستند در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت:در سال ۹۷ ازتعداد ۹۳ واحدی که بانک ها تملیک‌کردند، ۴۰ واحد به سرمایه گذاران واگذار شد و در همین راستا باید مشکلات واحد های راکد بررسی و برای حل موانع پیشروی آنها اقدام شود.
معاون اقتصادی استاندار سمنان اشاره داشت درسال ۹۷، ۷۰۰ طرح راکد داشتیم ۱۰۳ طرح فعال شد و مابقی آن ها باید در سال ۹۸ دنبال شود.
وی افزود: خیلی از ظرفیت های موجود در استان راکد مانده و پنهان است که باید برای خارج کردن این طرح ها از رکود اقدام شود و برنامه مهم دولت اشتغال روستایی و عشایری است که بسیار بی نظیر بوده و مورد استقبال قرارگرفته و باید گفت مبلغ ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش تاکنون تخصیص یافته است.
دکتر عسگری تاکید کرد تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری باید به علاقمندان تولید پرداخت شود و اذعان داشت: بانک کشاورزی ادبیات کار کردن با مردم را می داند و توفیقات خوبی را در این امر داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: باید در حوزه ایجاد طرح های کشاورزی مصرف بهینه آب به صورت ویژه تر مورد توجه قرارگیرد و در کنار آن حمایت از گلخانه داران نیز در دستور کار قرار گیرد.
معاون استاندار سمنان با بیان این که عشایر وفادارترین اقشار به نظام هستند، خاطر نشان کرد: در این راستا روستاییان و عشایر و علی الخصوص بانوان در بازپرداخت تسهیلات متعهد تر هستند که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.
وی با بیان این مطلب که در مشاغل حوزه اشتغال روستایی، بانوان نیاز است تا به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرند، از پرداخت تسهیلات ترمیمی در اشتغال روستایی به عنوان یکی دیگر از اقداماتی که در دستور کار قرار دارد خبر داد.
حشمت الله عسگری در این جلسه گفت: ۲۰ درصد طرح ها از محل تسهیلات روستایی به بهره برداری رسیده اندکه باید بیشتر از این ظرفیت استفاده شود و منابع لازم برای استمهال تسهیلات در اختیار بانک ها قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این مهم که سیستم بانکی کشور بسیار منظم است و اعتماد به سیستم الکترونیکی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: اگر بتوانیم بیشتر از حوزه الکترونیک  و  itاستفاده کنیم، به توفیقات بیشتری دست خواهیم یافت.
وی افزود: هر حمایتی و تولیدی قیمتی دارد و نیاز است تا نگذاریم با حمایت های غیر کارشناسی، شاهد هدر رفت منابع بانک ها باشیم و امروز نیاز است در بحث تسهیلات ارزان قیمت ، نظارت بیشتر شود تا استفاده مطلوب صورت گیرد .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه رشد تولید در سال گذشته رشد معقولی بوده است و باید در شرایط فعلی در مقابل گلایه مردم نسبت به تورم و شرایط اقتصادی کشور سعه صدر داشته و اخلاق مداری را سرلوحه امور خود قرار دهیم، گفت: در شرایط فعلی اتکا به خود و اعتماد به توان و ظرفیت تولید داخلی اصلی ترین و مهم ترین راهکار برون رفت از مشکلات است و شرایط امروز کشور ایجاب می کند که تعصب ما نسبت تولید از گذشته بیشتر باشد و تولیدکنندگان را بیش از پیش ارج نهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان در پایان صحبت های خود گفت: تعیین تکلیف املاک تملیکی بانک ها از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بانک ها نیاز است در بحث جبران خسارت سیل همراهی بیشتری با کشاورزان منطقه داشته باشند.

مهندس کیومرثی مدیر شعب بانک کشاورزی در استان نیز طی سخنانی به ارائه گزارش عملکرد بانک کشاورزی پرداخت و سیاست ها و برنامه های بانک در سال جاری را عنوان  کرد و  بر جذب منابع ، وصول مطالبات و رعایت منابع و مصارف تاکید و در حوزه های مربوطه رهنمودهای لازم را ارائه کرد.

قالب دلخواه شما