بانک کشاورزی 144 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک زودبازده اعطا کرد

بانک کشاورزی 144 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک زودبازده اعطا کرد

با هدف اطلاع رسانی از عملکرد مدیریت بانک کشاورزی در استان زنجان ، مدیر ستادی استان در یک نشست مطبوعاتی ضمن تشریح عملکرد استان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر 74 درصد از منابع پولی استان در شهر زنجان قرار دارد، گفت: توزیع منابع پولی، متناسب با توزیع جمعیت استان نیست و باید تدبیر مناسبی در این‌خصوص اندیشیده شود.

بهزاد نیکخواه در جمع خبرنگاران، افزود: علاوه بر این، در حال حاضر شاهد افزایش بی‌رویه تعداد بانک‌ها و مؤسسات مالی نوظهور هستیم که عنوان قرض‌الحسنه را با خود دارند و در این راستا لازم است صدور مجوز تأسیس بانک و توسعه شعب بانک‌ها با مطالعات بیشتری صورت گیرد.

وی، یکی از مشکلات اساسی شناسایی شده در استان زنجان را، پارادوکس فراوانی و فقر عنوان کرد و گفت: زنجان دارای ثروت‌های خدادادی بسیاری از قبیل آب و خاک حاصل‌خیز برای کشاورزی بوده و به بزرگ‌ترین بازار مصرف کشور یعنی تهران نزدیک است، ولی از آن‌جایی که در این استان، سرمایه‌گذاری مناسبی برای تبدیل ماده خام به فرآورده صورت نگرفته است، از نظر اقتصادی محروم است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان، یکی از اهداف این بانک را شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی استان اعلام کرد و افزود: باید با سرمایه‌گذاری بر روی صنایع کشاورزی و کشاورزی صنعتی، از ارزش افزوده این صنایع برای تولید ثروت استفاده کنیم. در واقع لازم است با سرمایه‌گذاری بر روی صنایع پایین‌دست کشاورزی، فاصله بین محصول و فرآورده کاهش یابد تا درآمد نهایی متوجه تولیدکنندگان این محصولات در داخل استان شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بانک کشاورزی در سال گذشته موفق به بهره‌برداری از 45 طرح بزرگ در حوزه کشاورزی شد، اظهار کرد: این امر منجر به اشتغال مستقیم یک‌هزار و 951 نفر شد.

نیکخواه، گسترش آبیاری تحت‌فشار را از اولویت‌های اصلی این بانک در استان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 870 هکتار زمین کشاورزی با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 453 میلیون ریال، تحت پوشش آبیاری بارانی و قطره‌ای قرار گرفت.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان، از پرداخت 144 میلیارد ریال تسهیلات به 51 بنگاه کوچک و زودبازده در سال گذشته خبر داد و افزود: عمده‌ترین هدف بانک کشاورزی از این اقدام، ایجاد اشتغال در نقاط محروم استان است و از همین طریق، 105 مورد اشتغال‌زایی طی سال گذشته در بنگاه‌های زودبازده استان محقق شد.

نیکخواه با بیان اینکه یکی از مجهزترین کارگاه‌های آموزشی کشور برای اجرای طرح بانک‌پذیر کردن کودکان و نوجوانان، در زنجان فعال است، گفت: تاکنون یک‌هزار و 524 نفر از کودکان و نوجوانان، طی دوره‌های یک‌روزه در این کارگاه‌ها شرکت کرده و با مفاهیم اولیه بانکی به‌ویژه بانک‌داری الکترونیکی آشنا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، زنجان به پایلوت تربیت شهروند الکترونیک در شمال‌غرب کشور تبدیل شده است و از همین رو، راهبری طرح بانک‌پذیر کردن کودکان و نوجوانان در منطقه شمال‌غرب به‌عهده زنجان است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان با بیان اینکه این بانک برای اولین‌بار در سطح کشور اقدام به ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی زنان کرده است، افزود: هدف از این اقدام، دادن شخصیت مالی به زنان، به‌عنوان نیمی از جامعه فعال کشور و در نهایت ایجاد بانک زنان در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا، طرح‌های مختلفی در بانک کشاورزی در حال اجرا است، اظهار کرد: طرح حضرت زینب‌کبری(س) به‌منظور حمایت از زنان آسیب‌پذیر روستایی، طرح کوثر به‌منظور حمایت از دختران روستایی، طرح ایران‌دخت برای دختران بالای 18 سال، طرح دختران آفتاب برای دختران دانشجو و طرح ایران‌بانو برای زنان خانه‌دار، از جمله این طرح‌ها می‌باشد.

نیکخواه از آغاز به کار اولین رئیس شعبه زن در یکی از شعب بانک کشاورزی استان خبر داد و گفت: این فرد، دومین رئیس شعبه زن در سطح کشور است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث بیمه محصولات کشاورزی و باغی پرداخت و اظهار کرد: از آن‌جایی که ایران جزو کشورهای بلاخیز دنیاست، فعالیت کشاورزی در آن همواره با ریسک همراه است و از همین رو بانک کشاورزی، ساز و کار بیمه محصولات کشاورزی و دامی را طراحی کرده و در حال حاضر بخش اعظمی از این محصولات تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی با بیان اینکه غرامت پرداخت شده به کشاورزان، باغداران و دامداران توسط بانک کشاورزی چندین برابر حق‌بیمه دریافت شده از آنان است، افزود: در سال گذشته 26 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان، 26 میلیارد ریال غرامت به باغداران و 17 میلیارد ریال غرامت نیز به فعالان حوزه آبزیان، دام، طیور و زنبورعسل پرداخت شد که مجموعاً معادل 69 میلیارد ریال غرامت است.

قالب دلخواه شما