آغاز عملیات بیمه محصولات پائیزه استان هرمزگان

 هر ساله و هم زمان با شروع سال زراعی جدید و کشت محصولات پائیزه و اعلام تعرفه حق بیمه این محصولات ، عملیات بیمه محصولات پائیزه استان هرمزگان آغاز می شود. در سال زراعی جاری ( 97-96 ) نیز با ابلاغ تعرفه بیمه محصولات پائیزه از طرف ستاد صندوق بیمه کشاورزی کشور عملیات بیمه این محصولات در سطح استان آغاز شده و بهره برداران این بخش برای بیمه محصولات خود به شعب بانک کشاورزی و دفاتر شرکت های خدمات بیمه ای مستقر در شهرستان های استان مراجعه می کنند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان ، محصولاتی مثل گندم جو پیاز-کلزا گوجه فرنگی سیب زمینی هندوانه از جمله محصولات پائیزه هستند که در  مقابل خطـرات و عوامل قهـری و طبیعـی تحت پوشش بیمه کشـاورزی قـرار می گیرند.

بر اساس این گزارش، از آنجائیکه بخش زیادی از حق بیمه محصولات کشاورزی از محل یارانه دولت تأمین می شود لذا بهره برداران این بخش می توانند با پرداخت مبلغ اندکی حق بیمه ، محصول خود را در برابر حوادث و عوامل قهری و طبیعی بیمه کرده  و از چتر حمایتی آن بهره مند شوند .

ضمناً بهره برداران بخش های مختلف کشاورزی علاوه بر محصولات پائیزه می توانند باغات ، دام سبک و سنگین ( گوسفند و گاو و شتر ) ، طیور ، آبزیان ( میگو و ماهی ) ، منابع طبیعی  ( مرتع و ... ) و زنبور عسل خود را در برابر حوادث قهری و طبیعی و سایر خطرات تحت پوشش بیمه قرار دهند .

 

 

قالب دلخواه شما