دکتر طالبی خبر داد:آمادگی بانک کشاورزی برای اجرای 52طرح بزرگ آب وخاک

دکتر طالبی خبر داد:آمادگی بانک کشاورزی برای اجرای 52طرح بزرگ آب وخاک

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی از برنامه عملیاتی این بانک برای اجرای 52 طرح آب و خاک در 17 استان کشور با سرمایه گذاری بالغ بر 10 میلیارد دلار در سطح 5/1 میلیون هکتار از اراضی کشور خبرداد و گفت: این مأموریت مهم با دقت و جدیت کارکنان بانک کشاورزی و همانند طرح توسعه کشاورزی تحرک و نقش آفرینی همکاران را در کارنامه این بانک ثبت خواهدکرد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر طالبی صبح روز شنبه هفدهم فروردین ماه در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان ادارات مرکزی این بانک، ضمن اعلام این مطلب طی سخنانی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی " خاطرنشان کرد این راهبرد ملی موضوعی است که همه ما باید در آغاز سال جدید به آن فکر کنیم.
وی با بیان اینکه حماسه تبلور اراده جمعی و عاشقانه یک ملت برای نمایش بزرگی و بزرگ منشی است گفت: حماسه اقتصادی را باید در ارتباط با اقتصاد مقاومتی تعریف کنیم.
دکتر طالبی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی از بنیه‌های اقتصادی جامعه در برابر حمله‌های بدخواهان حفاظت می‌شود، رکن اصلی آن را مردم دانست و افزود: حماسه اقتصادی تبلور حضور مردم برای حمایت و حفاظت از اقتصاد است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر نقش سازمان‌ها در تحقق این راهبرد ملی ابراز امیدواری کرد: این بانک همچون سال‌های گذشته و به اقتضای مسئولیت خود، سهم و نقش خود را به خوبی ایفا کند.
دکتر طالبی در تشریح راه کارهای عملی برای تحقق راهبرد ملی امسال گفت: بخش کشاورزی و صنایع غذایی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد مقاومتی دارد و بانک کشاورزی به عنوان متولی بخش وظیفه سنگین و اثرگذاری دارد.
وی با بیان اینکه خود اتکایی در صنایع غذایی و کشاورزی رکن اصلی تمام اقتصادها است تصریح کرد: بخش مهمی از وقت بانک باید صرف آسیب‌شناسی در این حوزه شود و راهکارهای لازم از طریق فعالیت های مطالعاتی و همچنین در نظر گرفتن آن در اولویت ها و خط مشی های جاری ارائه شود تا اثر بخشی فعالیت های بانک همسو با این راهبرد ملی را به نمایش بگذاریم .
دکتر طالبی جاذبه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را یکی دیگر از راهکارهای عملی برای تحقق راهبرد ملی امسال دانست و گفت: باید از طریق زیرساخت‌های لازم در حوزه های مختلف همچون بازار و همچنین تأمین امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، توسعه دانش، بالابردن راندمان و .. تصویری ارائه شود تا سرمایه‌گذاران را برای ورود به این بخش ترغیب کرد.
وی با بیان اینکه بانک کشاورزی بانکی متفاوت و اثر گذار است،متذکر شد:فعالیت های این بانک در حوزه بین‌الملل و نقشی که در تامین کالاهای اساسی وغذایی ایفا کرد، در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت و در دیگر حوزه‌ها نیز با همدلی کارکنان امور محوله به خوبی اجرا خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در ترسیم مسیر حرکتی این بانک در سال 92 ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان در سراسر کشور خاطرنشان کرد در هشتادمین سالگرد تأسیس بانک کشاورزی باید نسبت به شاخص‌های عملکردی سال 92 حساس تر باشیم.
دکتر طالبی تداوم برنامه‌ها و طرح‌های سال 91 در حوزه‌های مختلف، بازدید همکاران ادارات مرکزی از شعب استان‌ها با هدف رفع نواقص، ایجاد اختیارات بیشتر برای مدیریت‌ها با هدف استفاده از ظرفیت‌های مدیریت ها، بازنگری در ساختار و درجه بندی شعب ، برنامه محوری و ارزیابی کوتاه‌مدت از میزان دستیابی به اهداف و ... را از اولویت‌های بانک کشاورزی در سال جاری بر شمرد و گفت: کلید و رمز موفقیت در این حوزه‌ها سرمایه انسانی است و همه افتخارات بانک طی سال‌های گذشته نتیجه تلاش نیروی انسانی است. وی سال 92 را سال سرمایه انسانی بانک کشاورزی نام‌گذاری و ابراز امیدواری کرد: برای تعالی معنوی، روحی و مادی همکاران و همچنین برای تحقق آن‌ تلاش وبرنامه ریزی لازم انجام شود.
دکتر طالبی در خاتمه سخنانش با تأکید بر نقش‌آفرینی کارکنان ابراز امیدواری کرد: سال 92 سالی موفق و پررونق برای اقتصاد کشور و این بانک باشد و با همت کارکنان بانک کشاورزی شعار ملی‌ امسال فراتر از تصور تحقق یابد.

قالب دلخواه شما