نشست مشترک بانک کشاورزی استان همدان با سازمان جهادکشاورزی

نشست مشترک بانک کشاورزی استان همدان با سازمان جهادکشاورزی

نشست مشترکی بین بانک کشاورزی وسازمان جهاد کشاورزی استان همدان روز دوشنبه دوم آبان ماه با حضور مهندس محمدی مدیر شعب بانک در استان ،مهندس رنجبر ضرابی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ،معاونان وکارشناسان بانک وسازمان جهاد کشاورزی وروسای شعب اعتباری در سالن اجتماعات مدیریت برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی مدیریت همدان در ابتدای این جلسه مهندس محمدی مدیر شعب بانک کشاورزی این استان ،با اظهار خوشحالی از نشست مشترک بانک وسازمان جهاد کشاورزی ،ابراز امیدواری کرد برآیند این نشست وفاق وهمدلی بیشتر برای ارائه خدمت به بهره برداران کشاورزی باشد .
وی رسالت بانک وسازمان جهادکشاورزی را خدمت رسانی به روستائیان وبهره برداران کشاورزی ودر نهایت توسعه بخش کشاورزی دانست وگفت :هرجا اسم بانک به میان می آید بحث منابع ومصارف نیز مطرح می شود .وی 23درصد منابع در اختیار مردم را که توسط سیستم بانکی پرداخت شده متعلق به بانک کشاورزی اعلام کرد وافزود: به بیان دیگر 73درصد منابع تزریق شده به بخش کشاورزی از طریق بانک کشاورزی است .مهندس محمدی اظهار داشت: ابزار های خوبی در دست بانک برای تعیین تکلیف مطالبات معوق وجود دارد وخواستار همکاری کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان با کارشناسان بانک برای فرهنگ سازی ومشاوره لازم برای تعیین تکلیف بدهی کشاورزان شد. وی عملکرد 94درصدی بانک کشاورزی استان را در پرداخت تسهیلات SMEمثبت ارزیابی کرد وگفت: 103درصد اعتبارات SMEها عقد قراداد شده است .
مهندس محمدی درباره روند جذب اعتبارات هدفمند سازی یارانه ها اظهار داشت: اعتبار هدفمند سازی یارانه های استان در حدود 150میلیارد ریال است که در مقایسه با پیش بینی پرداخت تسهیلات بانک در سال جاری که در حدود 3400میلیارد است، رقم اندکی ودر حدود 5درصد تسهیلات پرداختی استان را شامل می شود . وی همچنین اعلام کرد بانک کشاورزی مشکلی از بابت منابع در خصوص پرداخت تسهیلات هدفمند سازی یارانه ها ندارد .
در ادامه رنجبر ضرابی رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن تشکر از مدیریت وهمکاران بانک کشاورزی در بر پایی این جلسه گفت: سازمان جهاد کشاورزی وبانک کشاورزی یک هدف مشترک دارند وآن هم توسعه وآبادانی بخش کشاورزی است اما برای رسیدن به این هدف مشترک باید زبان مشترک داشت .وی برگزاری چنین جلساتی را برای درک مطالب ومفاهیم مشترک ضروری دانست واظهار داشت: عملکرد هر دستگاه تحت تاثیر عملکرد سایر دستگاههای متولی نیز هست وموفقیت در تولیدات کشاورزی وامنیت غذایی به دست آمده را مرهون عملکرد خوب ومثبت بانک کشاورزی دانست .وی توانمند بودن بهره بردار را حائز اهمیت دانست وگفت: یکی از معضلات عدم مهارت فرد در سرمایه گذاری است .
در ادامه جلسه به صورت پانل پرسش وپاسخ اداره شد وکارشناسان ومدیران به بیان دیدگاه ها ونقطه نظرات خود پرداختند .

قالب دلخواه شما