دکترطالبی:برند بانک کشاورزی سرمایه انسانی آن است

دکترطالبی:برند بانک کشاورزی سرمایه انسانی آن است

دکتر محمد طالبی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی روز شنبه شانزدهم فروردین ماه در مراسم دیدار نوروزی، با کارکنان ادارات مرکزی این بانک دیدار وگفت وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،در این مراسم دکتر طالبی طی سخنانی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» ابراز امیدواری کرد این بانک برای تحقق این برنامه ملی نقش موثرتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه رشد بهره وری،اقتصاد دانش بنیان،مدیریت زنجیره ارزش،افزایش بهره وری و گسترش کارآفرینی و استفاده بهتر از شرایط و امکانات مهم ترین محورها و مولفه های اقتصاد مقاومتی مرتبط با برنامه مذکور به شمار می آید افزود: بانک کشاورزی در قبال سیاست های اقتصاد مقاومتی وظیفه و مسئولیت سنگینی دارد و همه همکاران شعب،مدیریت ها و ادارات مرکزی برای انجام سرافرازانه این برنامه ملی همچون سال های گذشته تلاش خواهند کرد.
دکتر طالبی در تشریح محورهای اساسی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی ،مدیریت منابع آب را مهم ترین محور دانست و گفت: این موضوع یک نگرانی است که می تواند در آینده ای نزدیک به مشکل و در آینده ای دورتر مشکلی اساسی در کشور ایجاد کند و هر اقدامی در این زمینه ارزشمند است.
مدیرعامل بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: این بانک افتخار دارد مدیریت منابع آب را فراتر از برنامه ها اجرا کند که آمادگی برای عاملیت اجرای 53 طرح در سطح یک میلیون هکتار از اراضی 18 استان کشور مصداق آن است.
دکتر طالبی با بیان اینکه مسئولیت اجرای طرح های منابع آب در سطح 550 هزار هکتار از اراضی استان خوزستان نیز به بانک کشاورزی واگذار شده است ابراز امیدواری کرد با نقش آفرینی و جدیت همکاران این بانک برنامه ها و اقدامات اساسی اجرا شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی دومین محور مهم برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را اجرای مکانیزاسیون به معنی دقیق و صحیح آن دانست و گفت: این بانک آمادگی لازم برای اجرای هربرنامه اساسی در این حوزه را دارد.
وی متذکر شد در سال گذشته مبلغ 750 میلیارد تومان به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافت که با تلاش کارکنان بانک کشاورزی حدود 400 میلیارد تومان آن پرداخت شد.
دکتر طالبی ارتقای بهره وری و بالابردن راندمان تولید را از دیگر محورهای مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دانست و گفت: دادن امتیازات و مزایای ویژه همچون اعتبار سنجی، سهولت در پرداخت تسهیلات،خدمات بیمه،و... به کشاورزانی که برای افزایش راندمان تولید تلاش می کنند مهم ترین اقداماتی است که بانک کشاورزی می تواند انجام بدهد.
مدیرعامل بانک کشاورزی استفاده از تمام ظرفیت واحدهای تولیدی بخش کشاورزی،اصلاح الگوی کشت و مدیریت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی را از دیگر محورهای مهم معرفی کرد و افزود: در خط مشی سال 93 این بانک منابعی پیش بینی شده است و آمادگی کامل برای اجرایی کردن برنامه های مربوط به این محورها وجود دارد.
دکتر طالبی در ادامه ارتقای آموزش و سطح دانش فعالان بخش کشاورزی را از دیگر محورهایی دانست که برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی لازم است و افزود: به دلیل ارتباطی که کارکنان بانک با کشاورزان و دیگر فعالان دارند ، شعب بانک کشاورزی بهترین مرکز برای انتقال دانش وتجربه به کشاورزان است و لازم است شعب جایگاه و نقش تأثیرگذار خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه صادرات محور شدن تولیدات کشاورزی و مدیریت یکپارچه در زراعت و باغبانی از دیگر محورهای اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است گفت: یکی از نیازهای بخش کشاورزی که همت والایی می خواهد توجه و حمایت بیشتر از تعاونی های تولید است.
دکتر طالبی اصلاح الگوهای مدیریت ریسک را از دیگر محورها دانست و تصریح کرد: بیمه کشاورزی در وضعیت فعلی گرچه حمایت خوبی است اما نمی تواند نقش آفرینی اقتصادی را ایفا کند و موثر بودن آن در بخش تنها در صورتی ممکن است که تمام حلقه های مدیریت ریسک تعریف شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر توجه به این محورها و دیگر محورهای پیشنهادی ابراز امیدواری کرد با همراهی و همدلی کارکنان تصویر مناسبی از ایفای مسئولیت اجتماعی بانک ارائه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود موفقیت های بانک کشاورزی را مرهون تلاش سرمایه انسانی این بانک دانست و خاطر نشان کرد: سال 1392 باعنوان سال سرمایه انسانی در بانک کشاورزی نامگذاری شد تا موضوع سرمایه انسانی در کانون توجه همه مدیران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه سرمایه انسانی انجام شدافزود: لازم است با توجه به اهمیت این موضوع بخصوص برای بانک کشاورزی در سال 1393 نیز این حوزه مورد توجه قرار گیرد و در همان جهت حرکت کنیم.
دکتر طالبی آرامش خاطرهمکاران و خانواده آنان،رضایت همکاران،ارتقای دانش و مهارت آنان و تلاش برای شکوفایی استعدادهای عظیم آنان همچنین توجه ویژه به انگیزه کارکنان را مهم ترین محورهایی دانست که باید در سال جاری در کانون توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: همه کارکنان بانک باید بر این باور تأکید کنند که برند بانک کشاورزی سرمایه انسانی آن است و روز به روز برای ارتقای آن تلاش کنند.
مدیرعامل بانک کشاورزی سربلندی، موفقیت و تعالی این بانک را در گروی رشد وتعالی نیروی انسانی آن دانست و متذکر شد: همه حوزه ها باید برای رشد و تعالی سرمایه انسانی برنامه های مناسبی را تدوین و اجرا کنند.
دکتر طالبی با قدردانی از پیشکسوتان بانک که این سرمایه را برای نسل حاضر به ارمغان آورده اند افزود: لحظه لحظه خدمت در بانک کشاورزی معنی دار است و ایجاد اشتغال،تولید و سربلندی نتیجه آن است.
وی اضافه کرد: ما باید برای سربلندی اقتصاد کشور تلاش کنیم و قدردان لحظات خدمت در بانک کشاورزی باشیم.
این گزارش می افزاید در پایان به رسم سال های قبل کلیه کارکنان برنامه دیدار و تبریک نوروزی را در محوطه ورودی بانک به انجام رساندند.

قالب دلخواه شما