سخنگوی خرید تضمینی گندم در بانک کشاورزی خبر داد: پرداخت 14 هزار میلیارد ریال برای یک میلیون و 200 تن گندم

سخنگوی خرید تضمینی گندم در بانک کشاورزی خبر داد:  پرداخت 14 هزار میلیارد ریال برای یک میلیون و 200 تن گندم
سخنگوی خرید تضمینی گندم در بانک کشاورزی خبر داد: پرداخت 14 هزار میلیارد ریال برای یک میلیون و 200 تن گندم

از ابتدای فصل برداشت تاکنون، یک میلیون و 214 هزار و 180 تن گندم از کشاورزان 12 استان کشور خریداری شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، سخنگوی خرید تضمینی گندم در بانک کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: گندمکاران 12 استان کشور تاکنون یک میلیون و 214 هزار و 180 تن از این محصول استراتژیک را در 272 مرکز فعال و در قالب 186 هزار و 425 محموله تحویل دادند.

حشمت‌الله نظری افزود: بانک کشاورزی به‌عنوان عامل تاکنون برای این مقدار محصول که به‌صورت تضمینی خریداری شده است، مبلغ 13 هزار و 845 میلیارد ریال به حساب گندمکاران واریز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان همچنان پیشرو در تولید گندم است و تناژ 806 هزار و 490 تنی را به ثبت رسانده است.

سخنگوی خرید تضمینی گندم در بانک کشاورزی ادامه داد: استان فارس با رقم 137 هزار و 228 تن دومین استانی است که در این برهه از زمان گندم خود را تحویل داده است.

نظری تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از لحاظ منابع بانکی وجود ندارد و پس از ثبت اطلاعات گندمکاران در سامانه، بهای آن در حساب آنها واریز می‌شود.

وی یادآور شد: استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، قم و لرستان در چرخه خرید تضمینی گندم در زمان حاضر حضوری فعال دارند و به‌تدریج سایر استان‌ها به این چرخه اضافه می‌شوند.

این گزارش می افزاید، مطابق مصوبه هیئت دولت، گندم معمولی (نان) با قیمت یک‌هزار و 155 تومان و گندم دروم با قیمت یک‌هزار و 188 تومان با افت چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد در حال حاضر با همکاری شرکت بازرگانی دولتی و بانک کشاورزی به‌عنوان عامل خریداری می‌شود.

قالب دلخواه شما