دکتر طالبی:بخش کشاورزی نیازمند مدیریت زنجیره ای است

دکتر طالبی:بخش کشاورزی نیازمند مدیریت زنجیره ای است

دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: امروز بیش از هر زمان کمبود مدیریت زنجیره ای در بخش کشاورزی احساس می‌شود.
به گزارش روابط عمومی مدیریت بانک کشاورزی استان تهران، دکتر طالبی روز سه‌شنبه اول بهمن ماه سال جاری در همایش تجلیل از تولیدکنندگان و مشتریان برتر شعب این بانک در استان تهران ضمن اعلام مطلب فوق افزود:آنچه امروز به عنوان مشکلات تولید در بخش کشاورزی کشور اعم از واردات غیرکارشناسی، توزیع نهاده‌های کشاورزی، هزینه های بالا در تولید، نوسانات بازار هدف تولیدات کشاورزی و.... با آن مواجهیم ناشی از نبود مدیریت زنجیره ای در بخش کشاورزی کشور است.
وی با پیشنهاد تشکیل مدیریت زنجیره ای در این بخش افزود: انتظار می رود همچون گذشته اعتماد متقابل میان تولید کنندگان، دولت و همچنین بانک کشاورزی با انرژی بیشتری برقرار شود و کلید حل این مسائل صداقت است.
دکتر طالبی تصریح کرد: تشکل ها، اتحادیه ها و تولیدکنندگان کشاورزی باید از طریق برگزاری جلساتی با کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای انجام این مهم به‌کار گیرند.
دکتر طالبی در پاسخ به این سوال که چرا بخش کشاورزی از بانک توسعه اسلامی تسهیلات دریافت نمی کند، گفت:اول اینکه بانک توسعه اسلامی ریسک سرمایه گذاری در ایران را بالا می گیرد و نرخ سود آن نیز بالاست و از طرفی دیگر به دلیل اینکه استفاده از سرمایه خارجی ما را با ریسک بزرگ تغییرات قیمت ارز مواجه می‌کند،تولیدکنندگان ایرانی نمی توانند از سرمایه خارجی استفاده کنند.
بر اساس این گزارش در ادامه نشست مذکور، دکتر باهری نماینده صنایع لبنی ضمن قدردانی از مدیرعامل بانک کشاورزی و مدیر شعب این بانک در استان تهران اظهار داشت: مشکلات صنایع لبنی با دیگر صنایع تقریبا یکی است و آن نیاز به سرمایه در گردش بالا است که امیدوارم راه حل این مشکل اش پیدا شود.
دکتر محمد طالبی در این رابطه گفت : اعتبار سنجی فعالان تولید یک نیاز عظیم در اقتصاد است و به نظر من یکی از مطالبات اساسی تولید کنندگان بایداعتبار سنجی باشد.
در ادامه این نشست پرسش و پاسخ، مشاور صنایع غذائی بهروز، در بیان خواسته های خود از مدیریت بانک کشاورزی گفت:اولین تقاضای من پایه گذاری باشگاه مشتریان برتر بانک کشاورزی است . این اقدام می تواند مقدمه ای برای ایجاد مدیریت زنجیره‌ای باشد ودیگر اینکه اقساط سرمایه در گردش حداقل سه ساله باشد تا تولید کننده بتواند از سودش اقساط را پرداخت کند، نه از سرمایه در گردش خود. همچنین اتحادیه ها، تولیدکنندگان و تشکل های بخش کشاورزی، تلاش کنند تا منابع بیشتری از صندوق توسعه ملی جذب این بخش شود.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک کشاوری در پاسخ به پیشنهاد پایه گذاری باشگاه مشتریان برتر این بانک گفت:بانک کشاورزی بانک تولیداست؛ بانکی که شما سهامدار آن هستید.
وی متذکر شد: رشد منابع مالی بانک کشاورزی هم متناسب با رشد نقدینگی است اما طی 3 تا 4 سال گذشته منابع این بانک افزایش چندانی نداشته است که این یک محدودیت اساسی است و اگر بخواهیم سقف تسهیلات را بالا ببریم، حتماً از آمار کسانی که باید وام بگیرند ،کم می شود.
دکترطالبی در ادامه گفت:اعتبارات صندوق توسعه ملی فرصت بسیار خوبی برای بخش کشاورزی است در سال 90 و 91 توانستیم از محل اعتبارات این صندوق تسهیلات خوبی پرداخت کنیم. اما باید تلاش کنیم از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.
وی گفت:در بودجه سال 93، درصد ریالی بخش کشاورزی در پیش نویس بودجه وجود نداشت، اما با تلاش وزیر محترم جهاد کشاورزی و با رایزنی های ما، این بخش در لایحه بودجه دیده شد.

قالب دلخواه شما