مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان باتنی چند از اعضای صندوق بین المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل (ایفاد) دیدار کرد

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان باتنی چند از اعضای صندوق بین المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل (ایفاد) دیدار کرد

طرح خدمات مالی خرد روستا که از سال 1382 توسط بانک کشاورزی ، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی ( ایفاد ) و موسسه بین المللی خدمات مالی خرد ( تاک ) که تجربه بررسی طرح فوق در چندین کشور در حال توسعه را دارد ، در استان در حال اجراست .
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان، این طرح سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه ای بین بهزیستی کشور ، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی ( ایفاد ) و بانک کشاورزی و با همکاری موسسه بین المللی خدمات مالی خرد عملا وارد چرخه ای از خدمات نوین اجتماعی _ مالی شد .
بر اساس این گزارش، طرح پیشنهادی موسسه بین المللی خدمات مالی خرد برای ایران بانکداری پیوندی بوده که بر اساس آن عملا فقرا به اعتبارات وسیع بانک ها پیوند خواهند خورد . این طرح پس از انتخاب منطقه ، روستا و حاشیه شهرها و با ورود تسهیل گران و با شکل گیری گروههایی تحت عنوان " گروه های خودیار و همبسته " در روستاها و حاشیه شهرها از طریق التزام به همکاری و وفاق و ضمانت های زنجیره ای در گروه ، به بانک کشاورزی گره خورده و از مزایای بانک ها در جهت توانمندی ، اشتغالزایی و کارآفرینی بهره مند می شوند .
محمدجمیل ویسی مدیر شعب بانک کشاورزی در دیداربا اعضای صندوق بین المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل (ایفاد) گفت: طرح تأمین مالی خرد، با هدف دستیابی افراد کم‌درآمد به منابع و تسهیلات خُرد بانکی وترویج کارگروهی وافزایش نقش آفرینی زنان روستایی در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و تلاش برای توانمندسازی آنان، در سطح کشور اجرا شده است که نتایج مطلوب و قابل توجهی، به ویژه در استان کردستان، به لحاظ ایجاد و توسعه مشاغل خُرد در روستاهای استان به جا گذاشته است. وی تعدادگروه های تشکیل شده استان را تاکنون 70 گروه عنوان کرد که از تسهیلات این صندوق برخوردار شده اند .
این گزارش می افزاید؛ در این نشست نمایندگان صندوق توسعه کشاورزی با اشاره به موفقیت ها وفرهنگ سازی در زمینه بانک پذیری افراد کم درآمد روستایی خاطر نشان کرد تعداد این گروه ها در سه سال آتی برای بهره مندی از کمک های این صندوق از 70 به 700 افزایش می یابد.
گفتنی است مؤسسه بین‌المللی تاک به عنوان مجری ملی طرح در کشور و نیز مؤسسه دانش‌پژوهان کاردوک به عنوان مجری طرح وبانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در سطح استان کردستان، از ابتدای طرح تاکنون فعالیت داشت.
لازم به ذکر است به منظور ارزیابی طرح، چهار تن ازاعضای صندوق بین المللی توسعه کشاورزی ( ایفاد ) به همراه کارشناسان بانک کشاورزی وموسسه دانش پژوهان کاردوک از روستای تخته از توابع شهرستان‌سنندج بازدید کردند.

قالب دلخواه شما