حشمت الله نظری: تسهیلات بانک کشاورزی در سال همت مضاعف60 درصد رشد داشت

حشمت الله نظری: تسهیلات بانک کشاورزی در سال همت مضاعف60 درصد رشد داشت

جلسه تودیع و معارفه مدیر شعب بانک در استان سمنان با حضور نظری عضو هیأت مدیره بانک روز شنبه بیست و یکم مردادماه برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان ، در این جلسه که با حضور غلامی معاونت برنامه ریزی استانداری سمنان ، مهندس موسوی ریاست سازمان جهاد کشاورزی ،جمعی از مسئولان استانی ، مدیران شبکه بانکی استان ، تعدادی از مشتریان ، رؤسای شعب بانک دراستان و همکاران مدیریت برگزار شد ، نظری عضو هیأت مدیره بانک اظهارداشت:در سال گذشته که سال همت مضاعف نامگذاری شده بود با برنامه ریزی انجام شده بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات 60 درصد رشد داشت. همچنین در اجرای بند 28 قانون برنامه بودجه 480 هزار نفراز تولیدکنندگان مشمول استفاده از مزایای این بند شدند که 34 هزار میلیارد ریال از تسهیلات آنان تمدید شد.
عضو هیئت مدیره بانک در ادامه به تعیین تکلیف بیش از 900 فقره از طرح های راکد و نیمه تمام اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با اعزام نمایندگانی به استان ها 1918 طرح مورد مطالعه و بازبینی قرارگرفتند که از این تعداد 900 طرح تعیین تکلیف و به بهره برداری رسید و با این کارزمینه اشتغال برای 5000نفر فراهم شد.
وی در ادامه اجرای طرح های توسعه کشاورزی با اعتبار 66 هزار میلیارد ریال را از مهمترین برنامه کشاورزی کشور در سالجاری عنوان واظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح برای بیش از 200 هزار نفر شغل ایجاد شود.
نظری تاکید کرد: برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات به طرح های توسعه کشاورزی در کشور اختیارات مدیران شعب افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، نظری با اشاره به تامین 33 هزار میلیارد ریال از این اعتبار از طریق صندوق توسعه کشاورزی در کشوراظهار داشت: بانک کشاورزی نیز به تامین تسهیلات به میزان 33 هزار میلیارد ریال برای این طرح متعهد شد.
عضو هیئت مدیره بانک با بیان این که بانک کشاورزی به عنوان یکی از تامین کنندگان سرمایه برای بخش کشاورزی کشور تنها به سود نمی اندیشد، خاطرنشان کرد: با وجود بدهی دولت به بانک کشاورزی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی، صندوق بیمه به تعهدات خود در پرداخت غرامت عمل کرد.
وی تغییر نظام بهره وری در بخش کشاورزی کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: مشکل کشاورزی کشور تنها در تامین منابع مالی یا مدیریت منابع آبی خلاصه نمی شود بلکه باید با توجه به شرایط نظام بهره وری مناسب را تدوین کرد.
نظری با بیان این که باید به تولید محصولات اساسی در بخش کشاورزی توجه شود، افزود: کشاورزی به تنهایی نمی تواند محور توسعه قرار گیرد.کشاورزی 28 درصد از صادرات غیر نفتی کشور را تشکیل می دهد و شش میلیون نفر در کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش کشاورزی اشتغال دارند.
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: از مهرماه امسال، کارشناسان این بانک برای بررسی طرح های راکد به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند.
این گزارش می افزاید؛ عضو هیات مدیره بانک در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده توسط مهندس صادقی مدیر سابق شعب بانک در استان سمنان ، محمد رضا حاتمی را به عنوان مدیر جدید شعب بانک در استان معرفی و ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همراهی مجموعه کارکنان شعب بانک دراستان قدم های مؤثری بیش از پیش در راستای خدمت رسانی به مردم شریف این منطقه برداشته شود .
مفید غلامی معاون برنامه ریزی استانداری سمنان نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: رونق کشاورزی با مکانیزه شدن همراه است که باعث کاهش اشتغالزایی می شود.
وی تاکید کرد: در بخش کشاورزی باید به تولید محصولات اساسی مردم و داشتن نگاه صادراتی توجه بیشتری داشت. در کشورهای توسعه یافته یارانه محصولات اساسی مانند گندم هرگز حذف نمی شود، این امر نشان می دهد محصولات اساسی مصرفی مردم همواره باید مورد حمایت دولت ها باشند.
غلامی با اشاره به نگاه برنامه های مختلف توسعه ای کشور به بخش کشاورزی، تاکید کرد: برای بخش کشاورزی با توجه به منابع آبی، ظرفیت و توانمندی اش برنامه ریزی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: بانک کشاورزی به عنوان محور اصلی در عرصه تامین منابع بخش کشاورزی وظیفه خطیری را بر عهده دارد و فعالیت های بسیار خوبی در طول سال های متمادی در این عرصه انجام داد و امیدوارم با حضور مدیران در سطح ملی و استانی بانک بتواند در سالی که به سال تولید ملی با محوریت بخش کشاورزی نامگذاری شد اهدافی را که مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است تحقق بخشد.
معاون برنامه ریزی استانداری در ادامه ضمن تشکر از زحمات مهندس صادقی ،آرزوی موفقیت برای حاتمی کرد.
همچنین در این مراسم مهندس صادقی مدیر قبلی به ارائه گزارش عملکرد استان پرداخت و حاتمی مدیر جدید نیز اظهار امیدواری کرد: در سایه همدلی و همراهی کلیه کارکنان و دستگاه های ذیربط بتوانند کارنامه خوبی را برای بانک در استان رقم بزنند.
لازم به ذکر است در پایان هم لوح تقدیری توسط استاندارسمنان، سازمان جهادکشاورزی ، کمیسیون هماهنگی بانک ها ، همکاران شعب بانک در استان سمنان به مهندس صادقی اهداء شد .

قالب دلخواه شما