پرداخت بیش از 21 میلیارد ریال به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در سمنان

پرداخت بیش از 21 میلیارد ریال به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در سمنان

محمدرضا حاتمی مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان در مصاحبه خبری با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان، حاتمی طی سخنانی اعلام کرد : یکی از اقدامات مهم دولت نهم ودهم تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه بخش کشاورزی است که در این زمینه اعتبار سال 90 استان172 میلیارد و 600 میلیون تومان است که نسبت به جمعیت استان بیشترین اعتبار به استان ما اختصاص داده شده است (8/0 درصد جمعیت کشور و1/3 درصد اعتبار کل کشور).
حاتمی در جمع خبرنگاران سمنان با اعلام 55 درصدی جذب اعتبار طرح توسعه بخش کشاورزی افزود: این اعتبار بانرخ 7 درصد ومدت بازپرداخت 4 تا 15 سال است همچنین اعتبار توسعه بخش کشاورزی سال 91 با نرخ 13 درصد و به همان مدت بازپرداخت است که رقم کلی آن 83 میلیارد و هشتصد میلیون تومان است که سهم بانک کشاورزی از اعتبار سال 91 ، 3/23 % به مبلغ 19 میلیاردو 550 میلیون تومان است.
بر اساس این گزارش، مدیر شعب بانک در استان سمنان یادآور شد :دبیرخانه اعتبارات توسعه بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی است که بهره برداران بخش کشاورزی ، فارغ التحصیلان و افراد جویای کار می توانند با مراجعه به سایت مربوطه یا با مراجعه حضوری طرحهای خود را پیشنهاد داده تا در دستور کار قرار گیرد.
حاتمی از بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی حامی بخش کشاورزی و یاد کرد و طی سخنانی با اشاره به بیمه کشاورزی افزود :در حوزه خدمات بیمه محصولات کشاورزی در حال حاضر از مجموع 70 محصول زراعی ، باغی ، دامی ومرتع استان ،60 محصول تحت پوشش بیمه قرار دارند ودر زمینه بیمه مراتع رتبه اول کشوری را داریم.
وی میزان غرامت پرداختی سال زراعی 91-90 مبلغ 21 میلیارد و سیصد میلیون ریال عنوان کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد294 درصدی داریم وضمناً ضریب خسارت 7 است یعنی به ازاء هریک ریال حق بیمه دریافتی 7 ریال خسارت پرداخت شد .
لازم به ذکر است تعداد بیمه گذاران استان در حال حاضر13833 بهره بردار است.

قالب دلخواه شما