بانک کشاورزی کردستان بیش از 359 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های توسعه کشاورزی پرداخت کرد

بانک کشاورزی کردستان بیش از 359 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های توسعه کشاورزی پرداخت کرد

مهندس محمدجمیل ویسی مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان از پرداخت بیش از359 میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه کشاورزی توسط بانک کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی کردستان،مهندس محمدجمیل ویسی میزان اعتبار طرح‌های توسعه کشاورزی در کل کشور را 66 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود : سهم استان کردستان از این میزان اعتبار دوهزار و 300 میلیارد ریال است.
مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان با اشاره به این موضوع که بخش مرغداری و دامپروری و مکانیزاسیون بیشترین سهم تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی در استان را به خود اختصاص دادند افزود: طرح‌هایی در زمینه احداث صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، احداث واحدهای پرورش قارچ، احداث گلخانه، احداث و توسعه باغ‌ها، ایجاد و توسعه واحدهای مکانیزاسیون و ایجاد واحدهای گاوداری به بانک کشاورزی معرفی شد.
وی از معرفی دو‌هزار و 234 طرح توسعه کشاورزی به مبلغ یکهزار و204 میلیارد ریال به بانک کشاورزی استان خبر داد و افزود: تنها 638 طرح آن بنا بر دلایلی همچون نداشتن توجیه اقتصادی، عدم داشتن مستندات رسمی و عدم توان میزان آورده مشخص شده از طرف متقاضی تأیید نشد.
مدیریت شعب بانک کشاورزی کردستان میزان طرح‌های عقد قرارداد شده را هم یک هزار و342 فقره بیان کرد و ابراز داشت: برای این طرح ها بیش از 359 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شد.
ویسی با بیان این که متقاضیان طرح‌های توسعه کشاورزی باید حداقل 10 درصد سهم آورده داشته باشند، گفت: کارمزد این طرح‌ها 15 درصد است که هشت درصد آن یارانه دار بود و تنها هفت درصد آن توسط متقاضیان باید پرداخت می‌شود.
لازم به ذکر است مهندس محمدجمیل ویسی بازه زمانی بازپرداخت تسهیلات اعطا شده به طرح‌های توسعه کشاورزی را از پنج تا 10 سال ذکر کرد.


قالب دلخواه شما