عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی:بازرسان سفرای امین و چشمان بیدار مدیریت ارشد نظام بانکی هستند

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی:بازرسان سفرای امین و چشمان بیدار مدیریت ارشد نظام بانکی هستند

مهندس داور ماهی کار عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: بازرسان و حسابرسان امین ترین و معتمد ترین افراد در نظام بانکی و به عنوان یار و مشاور امین مدیریت ارشد سازمان هستند.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی ماهی کار روز دوشنبه بیست و هفتم آبان در همایش سراسری بازرسان و حسابرسان این بانک با اعلام مطلب فوق به اهمیت بازرسی و حسابرسی در نظام بانکی کشور اشاره کرد و افزود:از آنجا که بازرسان و حسابرسان به بخشنامه ها و دستو رالعمل ها تسلط کافی و شناخت کامل دارند،می توانند پیشنهاد دهنده اصلاحاتی باشند که سازمان را متحول کند.
وی با بیان اینکه بازرسان سفرای امین و چشمان بیدار نظام بانکی هستند اضافه کرد: وجود آنان از بعد تعالی سازمانی نیز با ارزش است چرا که آنان می توانند افراد شایسته،وفادار و کارآمد سازمان را شناسایی و معرفی کنند.
ماهی کار با تأکید بر انجام وظایف سازمانی در حوزه نظارت و بازرسی گفت: حضور همکاران این حوزه در عرصه های عملیاتی موجب ایجاد بستر مناسب برای ایمن تر شدن سازمان در برابر خطرات می شود.
وی گفت:یکی از وظایف بازرسی ایجاد فضای امن، آرام و اعتماد سازی است. عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش به نقش بازرسان و حسابرسان در راهنمایی، هدایت و آموزش کاربردی همکاران اشاره و خاطر نشان کرد: اگر سازمانی به دنبال کنترل به مفهوم واقعی باشد،بازرسان وحسابرسان رکن اصلی آن به شمار می آیند و می توان آنان را آموزگار،الگو و آیینه تمام نمای شفاف و انعکاس دهنده واقعیات موجود واحدها تلقی کرد.
وی متذکر شد: لازم است بازرسان ضمن برخورد قاطع با متخلفان همواره حفظ حرمت و آبروی همکاران را با حساسیت سرلوحه کار خود قرار دهند.
ماهی کار در خاتمه سخنانش ضمن تشریح مسائل و مفاهیم بازرسی و حسابرسی بر توجه بیش از پیش کارکنان این حوزه در سراسر کشور بر انجام تعهدات بازرسی شعب متناسب با برنامه داده شده، پیگیری ایرادات شناسایی شده در شعب،جمعبندی مسائل وانعکاس آن در بازه زمانی مناسب به شعب تابعه استان،بازرسی به موقع و انعکاس گزارش مربوطه بر مبنای مستندات غیر قابل انکار و به دور از قضاوت سطحی،بررسی حساب های حساس شعب،استفاده از توان بخش خصوصی در امر بازرسی،و ... تأکید کرد.
بر اساس این گزارش همایش سراسری بازرسان و حسابرسان بانک کشاورزی با هدف تشریح نقش وجایگاه بازرسان و کارشناسان حوزه نظارت و بازرسی این بانک و همچنین دیگر مسائل مربوط به این حوزه از قبیل: نظارت و کنترل الکترونیکی،پیشگیری از انحرافات احتمالی،استفاده بهینه از سامانه بازرسی از راه دور،بازرسی مستمر وادواری در استان ها،بررسی نقش وجایگاه نظارت و کنترل های داخلی در مدیریت انواع ریسک،و ... بیست و هفتم آبان ماه در تهران برگزار شد.

قالب دلخواه شما