دکتر طالبی: الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد به نفع کشاورزان نیست

دکتر طالبی: الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد به نفع کشاورزان نیست

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون این بانک با قدرت خوبی در نظام مالی کشور فعالیت دارد، الحاق این بانک به وزارت جهاد کشاورزی را به طور قطع به نفع سپرده گذاران و کشاورزان ندانست.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر محمد طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: هم اکنون بانک کشاورزی به عنوان یک بانک تخصصی در کشور از حمایت وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی برخوردار است.
وی اظهارداشت: چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرحی دو فوریتی خواستار الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی شدند که با اجرای این طرح ، فعالیت های بانک کشاورزی تنزل می یابد.
دکتر طالبی افزود: این در حالی است که طبق نظر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار است این بانک با الحاق به وزارت جهاد کشاورزی همچنان به عنوان یک بانک به فعالیت خود ادامه دهد. 
وی تصریح کرد: به طور قطع خروج این بانک از نظام بانکی کشور و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی حتی تحت عنوان بانک نیز به نفع کشاورزان و بهره برداران نخواهد بود.
مدیر عامل بانک کشاورزی اظهار داشت: طبق خط مشی بانک کشاورزی، حدود 90 درصد تسهیلات این بانک به حوزه های مختلف بخش کشاورزی و کمتر از 10 درصد تسهیلات به سایر حوزه ها، اختصاص می یافت.
وی تاکید کرد: تمامی تسهیلات این بخش براساس معرفی بهره برداران از سوی سازمان های وزارت جهاد کشاورزی استان ها پرداخت می شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: بانک کشاورزی در قالب سیستم بانکی ارتباط محکمی با وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی داشته و تاکنون از حمایت و پشتوانه دولت و نظام بانکی و مالی کشور برخوردار بوده است.
به گفته ی وی، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی هرگز معتقد نبودند که با بخش کشاورزی همکاری نداشته باشیم، بلکه در راستای حمایت از بخش کشاورزی کمک های قابل توجهی از این بانک دریافت شده است.
دکتر طالبی تصریح کرد: الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی ممکن است جذابیت چندانی برای سپرده گذاران این بانک نداشته باشد که این امر بانک کشاورزی را در آینده با مشکلاتی مواجه می سازد.
وی معتقد است که بخش کشاورزی نیازمند حمایت و پشتیبانی سیاست ها و تصمیم گیری های نظام پولی کشور است که با بانک کشاورزی به ریاست مجمع وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.
مدیرعامل بانک کشاورزی ابرازامیدواری کرد، مجلس شورای اسلامی با بررسی کارشناسی خود آنچه را که به نفع دولت و بهره برداران بخش کشاورزی است،تحقق بخشد.
طالبی تصریح کرد: از ابتدای تاسیس بانک کشاورزی در سال 1312 تاکنون منابع مردمی قابل توجهی جذب و به بخش کشاورزی کشور منتقل شده است.

قالب دلخواه شما