دکتر طالبی:همه افراد سازمان باید نقش بازاریاب را ایفا کنند

دکتر طالبی:همه افراد سازمان باید نقش بازاریاب را ایفا کنند

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی گفت:در جوامع امروز نقش سازمان ها به اندازه ای است که ضمن جلب توجه همگان به طرق مختلف بار اصلی جامعه را به عهده دارند و بسیاری از رفتارهای جامعه نیز از فعل و انفعالات سازمان ها ناشی می شود.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،دکتر طالبی روز شنبه سوم دیماه در هم اندیشی کارشناسان ارتباطات استان های این بانک با بیان اینکه؛حرکت دهی و سمت و سو دادن به رفتار انسان ها از طریق سازمان ها صورت می گیرد خاطر نشان کرد:گرچه دیدگاه های مثبت ومنفی نسبت به این نظریه وجود دارد ولی واقعیتی درخور توجه است که سازمان ها و افرادی که در آن حضور دارند، سعی می کنند نقش بهتری ایفا کنند و موثرتر شناخته شوند.
مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان اینکه به همین دلیل افراد سازمان ها در تلاشند سازمان خود را به چنین جایگاهی برسانند تصریح کرد:رمز و راز حیات سازمان ها در جوامع امروزی آن است که دیده شوند.
دکتر طالبی متذکر شد بانک کشاورزی نیز جزو سازمان هایی است که در سطوح ملی و بین المللی از چنین جایگاهی برخورداراست و تأثیرگذاری آن برهمه روشن است و موفقیتی مهم برای آن محسوب می شود.
وی مأموریت اصلی بانک کشاورزی و خدمت به بخش کشاورزی که سال ها به آن پرداخته و به نحو مناسبی انجام داده است را دلیل مطرح بودن این بانک دانست و با قدردانی از تلاش کارکنان روابط عمومی گفت:روابط عمومی در استان ها فعال شده و در ستاد نیز تحولات خوبی پیدا کرده و بانک هم نیازمند این گونه تحولات است.
دکتر طالبی با توجه به این ویژگی بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: تلاش برای حفظ و ارتقای این ویژگی جزو اصلی ترین وظایف کارکنان حوزه روابط عمومی در ستاد و استان ها است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در تشریح دیدگاه های سنتی و جدید تبلیغات و روابط عمومی سازمان ها به ویژه بنگاه های اقتصادی که برای معرفی خدمات و محصولات خود تلاش فراوانی می کنند اشاره کرد و گفت:ماحصل دیدگاه های سنتی هجمه یا حمله تبلیغاتی است اما در دنیای امروز به دلیل بالا بودن هزینه تبلیغات نمی تواند روش تعیین کننده ای باشد و برای تکمیل شدن نقش تبلیغات با هدف موفقیت تبلیغات باید کارکنان و مشتریان درگیر اهداف سازمان باشند.
وی با تأکید بر ارتباط دو سویه با مشتری در بنگاه های اقتصادی گفت: مشتری از طریق نحوه ارائه کالا و خدمات و تجربه ای که از تعامل با سازمان به دست می آید ارتباط برقرار می کند و چگونگی رفتار و ارائه خدمات موجب تداوم یا قطع ارتباط او با سازمان خواهد شد.
دکتر طالبی با اشاره به ضرورت توجه به این موضوع گفت:برای ماندگاری مشتری نباید به این روش ها اکتفا کرد بلکه کارکنان سازمان نیز باید در دستیابی به اهداف و مآموریت سازمان مشارکت فعال داشته باشند.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به نقش کارشناسان ارتباطات متذکرشد:صرف نظر از سایر وظایف، بررسی علل و عوامل مشکلاتی که مانع جذب مشتریان درونی و بیرونی می شود، مهم ترین وظیفه کارشناسان ارتباطات است.
وی گفت:پیشرفت و رشد بانک به نحوه ارتباط کارکنان و مشتریان آن بستگی دارد و حرکت هوشمندانه آن است که قبل از مشتری کارکنان در کانون توجه قرار گیرند.
دکتر طالبی با بیان اینکه در روابط عمومی سنتی ارتباطات یک سویه حاکم است تصریح کرد: در دیدگاه جدید،برقراری ارتباط دوطرفه برای مشتری معنی دار می شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر شناسایی موانع دستیابی به Customer Engagement وEmployee Engagement به عنوان مهم ترین وظایف حوزه روابط عمومی خاطرنشان کرد: همه افراد سازمان باید نقش بازاریاب را ایفا کنند.
وی با بیان اینکه کارشناسان ارتباطات در استان ها و کارکنان اداره کل روابط عمومی باید حلقه های یک زنجیره باشند تا به اهداف پیش بینی شده در این حوزه دست یابیم اظهار داشت: استقلال کارشناسان ارتباطات استان ها و بازنگری در ساختار فعالیت و ایجاد فرصت هایی برای رشد و ارتقای شغلی آنان می تواند در گسترش ارتباط با مشتری موثر باشد.

قالب دلخواه شما