درهمایش نوآوری ها در تامین مالی روستایی بانکوک مطرح شد: برنامه راهبردی پیشنهادی بانک کشاورزی برای آپراکا

درهمایش نوآوری ها در تامین مالی روستایی بانکوک مطرح شد: برنامه راهبردی پیشنهادی بانک کشاورزی برای آپراکا

همایش نوآوری ها در تامین مالی روستایی با تاکید بر حضور بانک ها و موسسات مالی در زنجیره ارزش خدمات کشاورزی و ارتقای بهره وری با حمایت ایفاد- فین پاور و آپراکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه سیزدهم وچهاردهم دسامبر2011 ( بیست ودوم و بیست وسوم آذرماه سال جاری) در بانکوک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،معاونت مستقل در امور همکاری های بین الملل این بانک اعلام کرد: در نخستین روز این همایش،یازده سخنران از کشورهای هند، فیلیپین ، پاکستان،تایلند درباره روش های نوین تأمین مالی روستایی سخنرانی و براهمیت توجه به فناوری اطلاعات درارائه منابع مالی به روستاییان و راهبردهای بازاریابی درجذب مشتریان تامین مالی روستایی تاکیدکردند.
بر اساس این گزارش دومین روز همایش که با نشست تخصصی نوآوری ها در تامین مالی خرد روستایی آغاز شد،ارغوان فرزین معتمد معاون مستقل در امور همکاری های بین الملل بانک کشاورزی تجربه این بانک در تامین مالی خرد با تمرکز بر تامین مالی زنان و جوانان را تشریح کرد.
وی با ارائه تصویری از بانک کشاورزی به عنوان یکی از قدیمی ترین بانک های تخصصی در بخش کشاورزی با سابقه ای حدود 80 سال ، خلاصه ای از فعالیت های این بانک در حوزه های تجهیز منابع ، تسهیلات و مسئولیت های اجتماعی را ارائه کرد.
فرزین معتمد با اشاره به تجربه بانک کشاورزی در تامین مالی خرد زنان و جوانان ، درباره تجربه این بانک در طرح تامین مالی روستایی با همکاری ایفاد و NGO ها با تمرکز بر بانکداری پیوندی توضیحاتی ارائه کرد.
شیل کوان لی، مشاور سازمان بین المللی تعاونی ها ، نیز به عنوان یکی از دیگر از سخنرانان این پانل با تشریح شرایط تعاونی ها در آسیا و اقیانوسیه ، کشورهایی مانند ایران و ژاپن را از کشورهای قدرتمند در بخش تعاونی ها دانست و افزود: ایران با عضویت بیش از 25 درصد از جمعیت آن در تعاونی ها و تلاش برای افزایش سهم این بخش درتولید ناخالص داخلی، می تواند الگوی مناسبی برای توسعه تعاونی های کشاورزی باشد.
آخرین سخنران این بخش از همایش اهداف بخش توسعه و محیط زیست سازمان ملل ازقبیل: افزایش دسترسی به خدمات انرژی، افزایش آگاهی تصمیم گیران دولتی درباره تعاونی ها و ایجاد محیطی مناسب برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به مناطق روستایی را بیان کرد.
تشکیل سه کارگاه آموزشی با موضوعات مدیریت ریسک ، بازاریابی زنجیره ارزش و تامین مالی سبز از دیگر برنامه های دوین روز این همایش بود که طی آن مهندس داور ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در کارگاه مدیریت ریسک به ارائه تجربیات بانک کشاورزی در این زمینه در بخش کشاورزی پرداخت که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد و در جمع بندی مباحث، به کارگیری این تجربیات مورد تاکید قرار گرفت.
این گزارش می افزاید، دومین روز همایش باسخنرانی وان سیک نو دبیرکل اتحادیه آپراکا به پایان رسید و پس از آن ، نشست ویژه برنامه راهبردی آپراکا هفدهم دسامبر (بیست وششم آذر ماه) با حضور حمید رضا نعمتیان ، ارغوان فرزین معتمد و محمدرضا شعبان زاد از بانک کشاورزی ایران ، دکتر چاتوجی از بانک نبرد هند ، نماینده بانک BAAC تایلند و وان سیک نو دبیر کل اتحادیه آپراکا ، تشکیل شد.
مرحله اول برنامه راهبردی بانک کشاورزی، توسط حمیدرضا نعمتیان رئیس اداره کل تحقیق و توسعه این بانک ارائه و در ادامه، درباره جوانب مختلف این برنامه بحث و تبادل نظر شد و اعضای کمیته برنامه استراتژیک، برای ادامه کار طبق برنامه زمان بندی ارائه شده ازسوی بانک کشاورزی، به توافق رسیدند.
لازم به ذکر است ،رویداد نوآوری ها در تامین مالی روستایی آپراکا – فین پاور در روز جمعه شانزدهم دسامبر (بیست وپنجم آذرماه) به کار خود پایان داد.

قالب دلخواه شما