حضوردکتر عسکری رئیس کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در همایش روسای شعب بانک کشاورزی استان فارس

دکتر عسکری رئیس کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در همایش روسای شعب بانک کشاورزی استان فارس که با حضور دکتر فرخ نژاد مدیرعامل بانک برگزار شد، حضور یافت .

به گزارش روابط عمومی مدیریت بانک کشاورزی استان فارس  دکتر عسکری به هم افزایی و همراهی خوبی که در سطح استان در بخش کشاورزی شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی یکی از مسائل جدی دنیاست و امروزه نگاه دولت ها و نگاه کشورها به بخش کشاورزی معطوف شده است. عسکری گفت: بدلیل رعایت نکردن پاره‌ای از مباحث و مسائل در بخش کشاورزی هزینه های سنگینی هم بر حوزه بیمه ای و هم بر حوزه بهداشت و درمان و وزارت بهداشت تحمیل می شودکه همه اینها ناشی از عدم برنامه ریزی درست در بحث مربوط به تولید غذای سالم و با کیفیت است. وی یکی از مصوبات مجلس در این راستا را تشکیل شورای قیمت گذاری برای اولین بار در کشورعنوان کرد و با اشاره به بستر سازی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در حوزه بیمه‌ای گفت: ما در بخش کشاورزی تقریباً ۴ میلیون بهره بردار داریم که بزرگترین بخش خصوصی کشور هست. عسکری افزود: بخش کشاورزی بیش از سه برابر صنعت بازدهی دارد که می توان با حداقل امکانات فضای لازم جهت ایجاداشتغال و تولیدرا ایجاد کرد، عسکری با بیان این مطلب که در بخش کشاورزی چالش هایی را پیش رو داریم افزود در بخش کشاورزی به دلیل بالا بودن ریسک، آسیب های خاص خود را دارد به عنوان مثال یک تنش مثل سرما یا گرما یا تگرگ یا مثلاً سیل اولین خسارتی که وارد میشود به بخش کشاورزی است.

عسکری افزوددر حال حاضر در استان فارس بزرگترین انجیرستان ارگانیک و دیم دنیا و بزرگترین گلستان گل دیم محمدی ارگانیک دنیا قرار دارد. عسکری پایلوت قراردادن استان فارس در صادرات محصولات کشاورزی از طریق هوایی را نزدیکی این استان به کشورهای حوزه خلیج فارس عنوان کرد و خواستار نگاه ویژه به استان فارس در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی شد.

 

قالب دلخواه شما