تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی 10 تریلیون ریال افزایش می یابد

تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی 10 تریلیون ریال افزایش می یابد

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: تسهیلات پرداختی این بانک در سال جاری حدود 10 تریلیون ریال افزایش می یابد.
دکتر "محمد طالبی" روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی برای فعالیت های مختلف بخش کشاورزی را در سال گذشته افزون بر 70 تریلیون ریال اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال نیز 80 تریلیون ریال تسهیلات توسط این بانک به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شود.
به گفته طالبی، حدود 70 درصد تسهیلات بانک کشاورزی به فعالیت های زراعی، باغبانی و دامداری و دامپروری و 30 درصد باقیمانده نیز به سایر فعالیت های بخش کشاورزی اختصاص خواهد یافت.
مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین از آمادگی بانک کشاورزی برای تسریع در پرداخت تسهیلات اجرای عملیات آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری و در جهت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، بانک کشاورزی از تسریع در روند توسعه عملیات آبیاری تحت فشار در سال جاری به صورت کامل حمایت می کند.
طالبی با بیان آنکه بانک کشاورزی در سال های گذشته 2 تریلیون و 680 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای عملیات‌ آبیاری تحت فشار در سطح نزدیک به 260 هزار هکتار اراضی کشاورزی پرداخت کرده است، اظهار داشت: اجرای این عملیات در مصرف 80 درصد آب بخش کشاورزی صرفه جویی ایجاد می کند.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به مصرف بخش عمده ای از آب های استحصالی در کشور توسط بخش کشاورزی، تصریح کرد: بهبود مدیریت مصرف در آب بخش کشاورزی به اصلاح الگوی مصرف در کشور کمک خواهد کرد.
به گفته طالبی، به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع آب در کشور، باید بر روی مصرف این مایع حیاتی در بخش کشاورزی تمرکز بیشتری صورت گیرد و در این خصوص، بانک کشاورزی در سال جاری آماده است 300 هزار هکتار اراضی کشاورزی را با پرداخت تسهیلات و تلفیق آن با اعتبار سه تریلیون ریالی دولت زیر پوشش عملیات‌ آبیاری تحت فشار قرار دهد.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به تشکیل کارگروهی در بانک کشاورزی برای اصلاح الگوی مصرف، گفت: بانک کشاورزی آماده است تسهیلات مورد نیاز برای طرح های تایید شده
در وزارت جهاد کشاورزی را به منظور اجرای عملیات آبیاری تحت فشار با سرعت پرداخت کند.
طالبی اظهار داشت: دولت امسال در مجموع حدود 10 تریلیون ریال اعتبار مقابله با خشکسالی برای اجرای طرح های مختلف آب ازجمله آبخوانداری، آبخیزداری، اجرای آب بندان
ها، آبیاری تحت فشار و ... در بودجه لحاظ کرده است که بانک کشاورزی نیز می تواند معادل همین میزان اعتبار، تسهیلات برای اجرای طرح های یادشده اختصاص دهد.
به گفته این مقام مسئول، تحقق این موضوع می تواند کمک بزرگی برای گسترش مدیریت نوین آب در بخش کشاورزی محسوب شود.
طالبی همچنین از شناسایی و اولویت بندی طرح هایی که می تواند به اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی کمک کند، خبر داد و افزود: تمام تلاش بانک کشاورزی بر این استوار است که بتواند بانک سرمایه گذاری کشاورزی را نهایی و عملیاتی کند و با اقدام های صورت گرفته، هم اکنون منتظر مجوز بانک مرکزی هستیم.
به گفته مدیرعامل بانک کشاورزی ایجاد شرکت های تامین سرمایه در بخش کشاورزی دروازه بازار سرمایه را به روی بخش کشاورزی باز می کند و امکان استفاده از این بازار را در کنار بازار پول برای بخش یادشده فراهم می کند.
طالبی با بیان آنکه تاکنون 2 شرکت تامین سرمایه در کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: بزودی سومین شرکت در حوزه کشاورزی فعال خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی عملیاتی شدن فاز دوم بانکداری الکترونیک با عنوان مهر گستر، پرداخت تسهیلات برای پنج واحد تولید نان صنعتی، گسترش نظام مکانیزه نظارت بر طرح ها، حمایت از تداوم فعالیت طرح های برخوردار از بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات، مکانیزه کردن فرآیند اعطای تسهیلات و ... را از دیگر برنامه های مهم بانک کشاورزی در سال جاری ذکر کرد.
طالبی در پایان از اجرای طرح حضرت "فاطمه زهرا(س)" برای دختران روستایی توسط بانک کشاورزی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح با همکاری دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای دختران جوان روستایی در قالب پرداخت تسهیلات به آنان اجرا می شود.

قالب دلخواه شما