آغاز عملیات بیمه خرما در استان خوزستان

آغاز عملیات بیمه خرما در استان خوزستان

مدیر گروه خدمات بیمه ای استان خوزستان درگفت وگوبا مطبوعات گفت: در سال زراعی 91-92 برای تسریع در عملیات بیمه نخیلات از نیمه اسفند ماه آغاز می شود.
معماریان افزود: در سال زراعی گذشته چهار میلیون و چهارصد اصله نخل در استان خوزستان بیمه شد و قریب به 126 میلیارد ریال غرامت در وجه باغداران خسارت دیده پرداخت شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان، بیمه محصول خرما شامل محصول سال درخت خرما است و عوامل خطر تحت پوشش شامل تگرگ، سرما، سیل، زلزله، باران های بی موقع زمان تلقیح، وزش باد گرم در هنگام باز شدن گل ها، رطوبت و حرارت موثر بر عارضه ترشیدگی، خشکیدگی خوشه خرما و توفان است. پس از مراجعه باغدار به دفتر شرکت خدمات بیمه ای کارگزار بیمه برای بازدید از باغ ، شمارش اصله ها و مساحی باغ اقدام و پس از ارائه مدارک و پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذار، شناسنامه باغ تنظیم و بیمه نامه باغ صادر می شود.
پس از وقوع خسارت بیمه گزاران می بایست ظرف مدت یک هفته گزارش خسارت خود را به طور کتبی به دفاتر نمایندگی های بیمه کشاورزی در شهرستان ارائه کند. ارزیابی خسارت نخیلات طی دو مرحله است، مرحله اول شامل بازدید اولیه و تعیین حدود خسارت که این مرحله توسط کارشناسان صندوق بیمه و به صورت منطقه ای انجام می شود. مرحله دوم که بازدید انفرادی باغات و تعیین حدود غرامت است توسط کارشناسان ارزیاب خسارت بیمه صورت می پذیرد.
لازم به ذکر است 55 رقم خرما در خوزستان یافت می شود و مهمترین ارقام خرمای خوزستان عبارتند از: استعمران، کبکاب ، زاهدی ، برحی، گنتار، بریم ، خضراوی و حلاوی.

قالب دلخواه شما