دکتر طالبی:جذابیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کمتر از نفت وگاز نیست

دکتر طالبی:جذابیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کمتر از نفت وگاز نیست

بخش کشاورزی ایران مشخصه های ویژه ای دارد که می تواند نظر سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کند.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی؛دکتر طالبی مدیر عامل این بانک روز چهارشنبه دوم آذر در همایش فرصت های سرمایه گذاری در ایران با اعلام این مطلب افزود:یکی از این مشخصه ها این است که اقتصاد ایران در زمره اقتصاد های نوظهور قرار دارد و این ویژگی به سادگی به اقتصادی اختصاص نمی یابد.
وی در تشریح دلایلی که ایران را جزو اقتصاد های نوظهور قرار داده است گفت: نفت و گاز حوزه های جذابی برای سرمایه گذاران خارجی هستند اما جذابیتی که کشاورزی ایران برای سرمایه گذاری دارد، کمتر از نفت وگاز نیست.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه مقایسه تولیدات بخش کشاورزی با صنعت نفت وگاز برابری می کند خاطر نشان کرد: حوزه کشاورزی ایران فرصت هایی برای سرمایه گذاری دارد که می تواند با سرعت از حوزه نفت و گاز هم فراتر برود.
دکتر طالبی یکی دیگر از عوامل ایجاد فرصت سرمایه گذاری در کشور را ویژگی های انسانی دانست و گفت:ذهن و هوش خوب ایرانیان زمینه مناسبی برای ایجاد صنایع و فناوری های برتر فراهم می کند.
وی در ادامه سخنانش در تشریح زمینه های حضور سرمایه گذاران خارجی به ویژه پیمانکاران در حوزه کشاورزی ایران، ظرفیت های موجود در بخش آب و خاک را فرصت مناسبی دانست و گفت: از 50 میلیون هکتار اراضی کشاورزی 37 میلیون هکتار آن قابل کشت است که در 50 درصد آن عملیات کشاورزی صورت می گیرد و در حدود 90 درصد آن باید عملیات مربوط به آب وخاک انجام شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: در بخش آب وخاک به ازای هر هکتار حدود 15 هزار دلار سرمایه نیاز است که اگر این رقم را برای 10 میلیون هکتار در نظر بگیریم، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری فراهم می شود و برای پیمانکاران این نوید وجود دارد که این فعالیت ها تحت مدیریت آنان انجام شود.

قالب دلخواه شما