برگزاری ششمین جشنواره ملی زعفران در استان خراسان رضوی

برگزاری ششمین جشنواره ملی زعفران در استان خراسان رضوی

ششمین جشنواره ملی زعفران با پیام دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز 26 آبان ماه در شهرستان تازه تأسیس باخرز آغاز شد .
در این جشنواره که علاوه بر خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی ، اسدالهی نماینده مردم باخرز و تایباد ، معاونان وزارت جهاد کشاورزی ، معاونان استاندار ،‌بصیرت مدیر شعب بانک کشاورزی استان ، مسئولان استانی و محلی حضور داشتند ، دکترلاریجانی در پیام خود که توسط اسدالهی نماینده مردم شهرستان قرائت شد گفت : کشور ایران سرآمد و بزرگترین تولید کننده زعفران دنیا است و ضرورت دارد که در انجام مطالعات و تحقیقات برای دستیابی به روش های نوین بخش کشاورزی که زمینه های افزایش تولید و ارتقای کیفیت این محصول با ارزش را به دنبال خواهد داشت ، اهتمام جدی شود .
دکتر خلیلیان ، وزیر جهاد کشاورزی نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه زعفران از محصولات عمده استان خراسان رضوی است و سازگاری اقلیمی آن باعث شده است که 100 هزار خانوار در این بخش در حال اشتغال باشند ، اظهار امیدواری کرد با حمایت های مجلس شورای اسلامی با اختصاص اعتبارات لازم بخشی از تعهدات مربوط به طرح ساماندهی زعفران اجرایی شود .
وی با تاکید بر استقرار سیستم های نوین و مکانیزه برداشت ، ارتقای عملکرد و بهره وری را از الزامات رقابتی تر شدن این محصول در عرصه جهانی دانست .
گفتنی است در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی با حضور سازمان ها و تولید کنندگان مرتبط با تولید و فرآوری زعفران برگزار شد که بانک کشاورزی استان با تجهیز غرفه و استقرار کارشناسان مرتبط به ارائه راهنمایی و مشاوره به تولید کنندگان و بازدیدکنندگان پرداخت .
لازم به توضیح است در مراسم افتتاح و بازدید مقامات از نمایشگاه دکتر خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی ، معاونان وزیر ، نماینده مردم شهرستان باخرز و تایباد و دیگر مسئولان استانی و شهرستان با حضور در غرفه بانک کشاورزی از خدمات بانک قدردانی کردند و بصیرت مدیر شعب استان طی سخنانی عملکرد بانک را در حوزه های مختلف تخصیص اعتبارات و بیمه محصول زعفران تشریح کرد .

قالب دلخواه شما