مدیرعامل بانک کشاورزی:با اجرای طرح توسعه کشاورزی، هویت تخصصی بانک کشاورزی را ارتقا دهیم

مدیرعامل بانک کشاورزی:با اجرای طرح توسعه کشاورزی، هویت تخصصی بانک کشاورزی را ارتقا دهیم

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی اگر ایران بخواهد توسعه اقتصادی داشته باشد،رکن مهم آن توسعه بخش کشاورزی است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی؛دکتر طالبی روز پنجشنبه بیست و نهم تیر ماه در همایش ساماندهی نظارت بر طرح ها و تسهیلات کارگروه توسعه کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: امنیت غذایی مهم ترین موضوع پیش روی جوامع بشری و نخستین مسأله راهبردی در تمام کشورهاست که تأمین آن به عهده بخش کشاورزی است.
وی در تشریح دیگر ویژگی های مهم بخش کشاورزی افزود: علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد،رونق بسیاری از صنایع،و ... جزو مهم ترین کارکردهای این بخش به شمار می آید. امروزه نیازمندی به غذا مسأله ای است که درصورت کمبود آن هرجامعه ای با مشکلاتی مواجه خواهد شد و رشد بخش کشاورزی می تواند جامعه را از این آسیب ها مصون دارد.
دکتر طالبی تصریح کرد: همه این دلایل، اهمیت ویژه بخش کشاورزی را به خوبی نشان می دهد و بانک کشاورزی نیز به دلیل تأمین مالی بخش کشاورزی از جایگاه مهمی برخوردار است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در تشریح وضعیت بخش کشاورزی در شرایط کنونی، به میانگین برداشت 5/2 تا 3 تن محصول در هر هکتار ،مصرف6 برابری آب برای این میزان تولید، کیفیت پایین محصولات تولید شده و میزان اراضی قابل کشت اشاره کرد و افزود: باید با آگاهی از وضعیت اراضی قابل کشت و همچنین بهره گیری از نیروی انسانی متخصص،سرمایه،فناوری و دانش برای توسعه بخش کشاورزی گام برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حساسیت ها و الزامات بخش کشاورزی و همچنین تغییرات آب و هوایی در جهان را شایان توجه ذکر کرد و افزود:اگر هویت تخصصی بانک کشاورزی را ارتقا دهیم می توانیم در دستیابی به اهداف مورد نظر نقش اساسی ایفا کنیم.
دکتر طالبی طرح توسعه کشاورزی را فرصتی بی نظیر و ابزاری برای نگاه جدید به بخش کشاورزی دانست و گفت: در این زمینه اصلی ترین موضوع توجه بیشتر به اراضی قابل کشت است.
وی متذکر شد: ارایه راهکارهای مناسب برای استفاده از ظرفیت های اراضی، فرصت های فراوانی در اختیار این بخش قرار می دهد.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به طرح توسعه کشاورزی گفت:ارتقای هویت تخصصی این بانک از طریق آموزش، ارزش آفرینی برای کارشناسان کشاورزی با استفاده از تجربیات روز دنیا امکانپذیر خواهد بود.
دکتر طالبی از تغییر ساختار حوزه اعتبارات و تشکیل اداره اعتبارات خرد در بانک کشاورزی خبر داد و افزود: 95 درصد از تسهیلاتی که در این خصوص ارائه خواهد شد 7/1 میلیون نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی با اشاره به تفکیک فرآیند اعتبارات خرد و کلان گفت: با اصلاح این فرآیند ضمن صرفه جویی در وقت کارشناسان می توان هویت تخصصی و نقش هدایتگری این حوزه را ارتقا داد.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه حوزه های اعتباری از موثر ترین حوزه ها در تجهیز منابع هستند خاطر نشان کرد: مشتریان این بخش فرصت های خوبی برای تجهیز منابع به شمار می آیند که با تفکیک اعتبارات خرد باید برای استفاده از این فرصت به نحو مطلوب چاره اندیشی کرد.

قالب دلخواه شما