پرداخت بیش از657 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان لرستان

پرداخت بیش از657  میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان لرستان

در سال زراعی 1400-1399 بالغ بر 657 میلیارد ریال غرامت به بیش از 13 هزار نفر از کشاورزان و بهره برداران خسارت دیده استان لرستان با توجه به وقوع خسارت های ناشی از خشکسالی ، سرما و سایر عوامل قهری پرداخت شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان لرستان، این میزان غرامت به خسارت دیدگان در زیربخش های دام و طیور و عمدتا محصولات زراعی و باغی پرداخت شده است و پرداخت غرامت توسط شعب بانک کشاورزی استان بلافاصله پس از تایید خسارت و تامین اعتبار از سوی ستاد صندوق بیمه کشاورزی انجام می شود و روند پرداخت غرامت تا پایان کل خسارت وارده که احتمالا بیش از 750 میلیارد ریال خواهد بود ادامه دارد.
این گزارش می افزاید: در آغاز فصل زراعی جدید جهت تامین بذر گواهی شده مورد نیاز کشاورزان توسط شعب بانک کشاورزی استان لرستان در شش ماه اول سال 1400 مبلغ 750 میلیارد ریال تسهیلات تامین بذر گواهی شده پرداخت شدکه نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ده برابر رشد داشته است تا میزان بذر بیشتری برای بخش کشاورزی استان فراهم شود.
شایان ذکر است: با توجه به نقش بیمه کشاورزی در کنترل ریسک ها و مخاطرات موجود در بخش کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی استان لرستان در سال زراعی 1400-1399 محصولات بیش از 70 هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی را تحت پوشش قرار داده است و برای اولین بار بیش از نیمی از بهره بردان بخش کشاورزی استان اقدام به خرید بیمه نامه نموده اند. همچنین صندوق بیمه کشاورزی آمادگی دارد در سال زراعی 1401- 1400 تمام محصولات کشاورزی بهره برداران استان را در تمام زیربخش ها تحت پوشش در آورده و در سال زراعی جدید خدمات ویژه ای جهت کشاورزان تحت پوشش در نظر گرفته شده است.
 

قالب دلخواه شما