فروش ارز به واردکنندگان کالا وخدمات در شعب ارزی بانک کشاورزی

فروش ارز به واردکنندگان کالا وخدمات در شعب ارزی بانک کشاورزی

ارز مورد نیاز واردکنندگان کالا و خدمات برای مصارف آتی آنان از طریق شعب ارزی بانک کشاورزی، به فروش می رسد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی بر اساس دستور العمل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فروش ارزهای رایج در شبکه بانکی کشور به وارد کنندگان کالا و خدمات به هر میزان و به نرخ فروش رسمی ارز در سرزمین اصلی از طریق شعب ارزی این بانک امکانپذیر شد.
براساس این دستور العمل در زمان فروش ارز، حساب ارزی متقاضی به میزان ارز فروخته شده باید بستانکار شود و وجوه ریالی فروخته شده برای خرید ارز نیز تا پایان همان روز کاری به حساب بستانکاران موقت بانک مرکزی واریز شود.
همچنین در صورت خرید ارز مطابق با شرایط فوق و پس از ارائه مدارک لازم برای واردات کالا و خدمات از طریق گشایش اعتبار اسنادی،ثبت سفارش برات اسنادی و حواله؛ در موقع پرداخت وجه مراتب مبنی بر تأمین وجه مربوطه به بانک مرکزی اعلام و همزمان با آن حساب ارزی مشتری به همان میزان بدهکارخواهد شد.
این درحالی است که ارزهای فروخته شده واریزی به حساب های ارزی واردکنندگان، توسط بانک ومشتری قابل برداشت نیست وفقط توسط صاحب حساب بدون حق و اگذاری و توکیل به غیر طبق مقررات سرزمین اصلی برای واردات کالا و خدمات قابل استفاده است.
براساس این گزارش، استفاده از این ارز منوط به نگهداری مبالغ به مدت حداقل شش ماه در حساب مشتری است و قبل از مدت سررسید شش ماهه،فقط بازخرید آن به نرخ روز فروش ارز به مشتری امکانپذیر خواهد بود.
این گزارش می افزاید،چنانچه خریدار ارز به هر دلیلی امکان استفاده از آن را برای واردات کالا و خدمات نداشته باشد،بانک عامل می تواند در صورت تقاضای مشتری نسبت به بازخرید ارز مورد اشاره با نرخ خرید رسمی ارز در سرزمین اصلی در روز مراجعه متقاضی به بانک از مشتری اقدام کند و حساب مشتری نیز به همان میزان تسویه خواهد شد.
ضمنا تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان کالا و خدمات از طریق این بانک کماکان به قوت خود باقیست

قالب دلخواه شما