مدیر امور نظارت و بازرسی بانک کشاورزی :دوام اعتماد در جامعه در درستکاری و عملکرد دقیق حسابرسان و بازرسان تبلور می یابد .

مدیر امور نظارت و بازرسی بانک کشاورزی :دوام اعتماد در جامعه در درستکاری و عملکرد دقیق حسابرسان و بازرسان تبلور می یابد .

اعتماد برای صنعت بانکداری ، مانند خورشید در منظومه شمسی است و همانطور که بدون خورشید، منظومه شمسی بی معنا خواهد بود، در بانکداری نیز بدون جلب اعتماد پذیرش از سوی جامعه و مشتریان، نظام بانکی با مشکلات فراوانی مواجه خواهد بود و عملاً نشانی از بانکداری مورد انتظار نخواهد ماند .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی سید حسین رضوی مدیر امور نظارت و بازرسی بانک کشاورزی که روز چهارشنبه 21 دی ماه در همایش بازرسان و حسابرسان این بانک سخنرانی می کرد، ضمن اعلام این مطلب به عوامل مهم در جلب اعتماد جامعه اشاره کرد وگفت : دوام و استقامت و ایستایی اعتماد در جامعه، در درستکاری و نقش و عملکرد بی بدین حسابرسان و بازرسان تبلور و عینیت می یابد.
وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه نقطه نظرات و آخرین اطلاعات و دستاوردهای علمی،‌طرح و ارایه استراتژی جدید و ترسیم اهداف آینده معرفی کرد و افزود: اهداف جدید نظارتی ، استراتژی های اعمال کنترل، بررسی نقاط قوت و ضعف حسابرسی و بازرسی کنونی ، استفاده از توان بخش خصوصی، ارایه راهکارهای جدید برای جلوگیری از خطای سهوی و تخلف عمومی کارکنان ، ارایه راهکارهای لازم برای استقرار بازرسی از راه دور یا نشسته ، شناسایی کنترل هایی که امکان اجرای آن از راه دور وجود دارد، استفاده مطلوب از کاربران ارشد کنترل اسناد و استفاده از سامانه بازرسی پویا و ... را شامل می شود .
رضوی با اشاره به بحران اخیر در سیستم بانکی و خدشه دارا شدن اعتماد عمومی و هزینه های حیثیتی آن، آموزش و نظارت مستمر را از عوامل مهم باز دارنده معرفی کرد و گفت : برای حفظ این اعتماد و پیشگیری از ایجاد بحران اعتماد، باید با نگاهی نو به آموزش و نظارت مستمر و کافی اندیشید و برنامه نظارت را طراحی کرد . براساس تحقیقات به عمل آمده، تخلفات و تقلب ها با آموزش کاهش می یابد و باید بازرسی قبل از آنکه کاربرد کشف تخلف داشته باشد، در آموزش پرسنل و چالاکی و هوشیاری آنان نقش داشته باشد.
مدیر امور نظارت و بازرسی بانک کشاورزی نقش بازرسان در پیگشیری از سوء جریان ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: اصولاً رویکرد بازرسی بانک کشاورزی رویکردی آموزشی و کمک در پیشگیری از خطا است و نه دستگیری. به عبارت دیگر، این نقش، مچ گیری نیست که پیشگیری از سوء جریان است ولی بدیهی است با معدود متخلفانی که عالماً و عامداً بخواهند یاحیثیت و وجهه مطلوب یک بازی کنند بدون هرگونه تساهل و تسامح برخورد خواهد شد .

قالب دلخواه شما