9هزار و 100 شغل با تسهیلات بانک کشاورزی خراسان رضوی ایجاد شد

9هزار و 100 شغل با تسهیلات بانک کشاورزی خراسان رضوی ایجاد شد

مدیر گروه اعتبارات و وصول مطالبات مدیریت شعب بانک کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال زایی توسط شعب این بانک از سال 1388 تاکنون در مجموع برای 9 هزار و 100 نفر در این استان فرصت شغلی ایجاد شد.
دکتر 'علی کمندی' روز سه شنبه طی گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارهای اشتغال زایی بانک کشاورزی استان طی سالجاری 63 میلیارد ریال بود که تاکنون 51 درصد آن جذب شده است.
وی مبلغ این اعتبارات را طی سالهای 1388 و 1389 به ترتیب 93 و 98 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: صد در صد اعتبارات مزبور به طور کامل جذب شد.
وی با بیان اینکه بیشترین حجم اعتبارات طی پنج سال گذشته به طرح های زودبازده اختصاص یافته است، افزود: در این مدت در مجموع 12 هزار و 300 طرح زود بازده با اعتبار هفت هزار و 410 میلیارد ریال برای اخذ تسهیلات به شعب بانک کشاورزی استان معرفی شدند که از این تعداد تاکنون هشت هزار و 707 طرح با تسهیلات یک هزار و 960 میلیارد ریال در این بانک تصویب شده است.
کمندی گفت: از اعتبارات مصوب طرح های زودبازده استان تاکنون در مجموع یک هزار و 754 میلیارد ریال با متقاضیان قرارداد منعقد شده و از این مقدار یک هزار و 641 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی اعتبارهای آبیاری تحت فشار برای این استان طی سالجاری را نیز 300 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در مرحله نخست یکصد میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.
او افزود: از اعتبارهای مرحله نخست این بخش تاکنون 27 میلیارد ریال جذب شده و علاوه بر آن 38 میلیارد ریال اعتبارهای بلاعوض در قالب تسهیلات بانکی با نرخ 14 درصد به متقاضیان طرح های آبیاری تحت فشار استان پرداخت شد.
مدیر گروه اعتبارها و وصول مطالبات مدیریت شعب بانک کشاورزی استان خراسان رضوی، مجموع اعتبارات آبیاری تحت فشار استان طی سالهای 1388 و 1389 را 273 میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: از این مبلغ 262 میلیارد ریال جذب شده است.
وی افزود: با جذب این مبلغ در مجموع 20 هزار و 378 هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت.
کمندی گفت: در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت هم در پنج سرفصل 331 میلیارد ریال طی سال جاری برای استان در نظر گرفته شد که 323 میلیارد ریال آن جذب شد.
او خاطر نشان کرد: اعتبارهای نقدینگی خرید سوخت در اواخر سال گذشته به استان ابلاغ شد و تاکنون 59 میلیارد و 700 میلیون ریال در این بخش به استان تخصیص یافته است.
وی اظهار داشت: از این مبلغ تخصیصی تاکنون 30 میلیارد و 80 میلیون ریال جذب شده است.
وی افزود: در بخش اعتبارهای مشاغل خانگی با معرفی متقاضیان دارای شرایط توسط کمیته امداد امام خمینی ( ره) ، بهزیستی، صندوق مهر امام رضا (ع) و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مجموع 168 میلیارد ریال برای پرداخت به افراد متقاضی دارای شرایط ابلاغ شده که 40 درصد آن تاکنون جذب شده است.
او گفت: از محل اعتبارات مشاغل خانگی نیز طی سال گذشته با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان خراسان رضوی 15 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان دارای شرایط پرداخت شد.

قالب دلخواه شما