مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد:منابع مردمی بانک کشاورزی در سال جاری 30درصد افزایش یافت

مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد:منابع مردمی بانک کشاورزی در سال جاری 30درصد افزایش یافت

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: 90 درصد تسهیلات این بانک به بخش کشاورزی پرداخت می شود.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر طالبی روز چهارشنبه هجدهم بهمن ماه در نشستی خبری که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزارشد،ضمن اعلام این مطلب میزان تسهیلات پرداختی این بانک در سال جاری را 113 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 98 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه از برنامه دوم توسعه منابع مورد نیاز بخش کشاورزی از محل سپرده های مردمی تامین و پرداخت می شود، از رشد 30 درصدی منابع سپرده ای بانک کشاورزی در سال جاری خبر داد و گفت: میزان سپرده های این بانک به مبلغ 19 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه مبنای پرداخت تسهیلات به کشاورزان بازنگری شده و به زودی در پرداخت تسهیلات اعمال خواهد شد، اضافه کرد : بر اساس این مبنای محاسباتی قرار است میزان تسهیلات پرداختی به کشاورزان تغییر کند و انتظار می رود مجلس شورای اسلامی نیز برای بخش کشاورزی کمکی را در نظر بگیرد.
دکتر طالبی با اعلام تصویب سه هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح های توسعه کشاورزی در بانک کشاورزی به قرارداد این بانک با صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: از منابع بودجه ای سال گذشته مبلغ 2 هزار و 570 میلیارد تومان دریافت کردیم که بر اساس تصمیم دولت به مصرف بهینه منابع و طرح توسعه کشاورزی اختصاص می یابد.
دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنانش به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر الزام بانک ها برای راه اندازی موسسات قرض الحسنه همسو با طرح تحول بانکی گفت: بانک کشاورزی نیز برای تأسیس موسسه قرض الحسنه اقدامات لازم را انجام داده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در تشریح عملکرد بیمه کشاورزی گفت: تاکنون 151 محصول زیر پوشش بیمه کشاورزی قراردارد و در سال زراعی 91 نیز افزون بر یک میلیون و 900 هزار قرارداد بیمه منعقد شده است.
وی میزان غرامت پرداخت شده به کشاورزان را بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی صندوق بیمه کشاورزی به صورت مستقل تاسیس و راه اندازی شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اعلام الکترونیکی شدن بیمه کشاورزی گفت: امور بیمه کشاورزی از طریق سامانه ای الکترونیکی انجام می شود.
وی عملکرد بانک کشاورزی در زمینه کاهش ریسک اعتباری را مثبت ارزیابی کرد و افزود :ریسک اعتباری این بانک در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4درصد کاهش داشته است.
دکتر طالبی ریسک اعتباری بانک کشاورزی را 14.4 درصد اعلام و تصریح کرد: طی دو سال گذشته برخی تسهیلات دریافتی از بانک مرکزی،تسویه شده و خطوط اعتباری تسهیلات به تدریج در حال کاهش است.
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: این بانک در راستای طرح هدفمندی یارانه ها 600 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت کرده است.
وی درباره مطالبات ارزی گفت: تغییر نرخ ارز همواره با چالش هایی مواجه است و بر همین اساس قرار شده شرایط جدید بازپرداخت با نرخ مبادله ای برای این بخش جاری شود.
دکتر طالبی افزود: به دلیل برخی از مشکلات برای تامین ضامن و وثیقه، در بودجه سال 1392 پیشنهاداتی ارائه شده که از جمله آنها ایجاد صندوق تضمین سرمایه گذاری کشاورزی است.
بر اساس این گزارش ، درنشست خبری امروز مدیر عامل بانک کشاورزی بیش از یکصد خبرنگار حضور داشتند که دکتر محمد طالبی به مدت 2 ساعت پاسخگوی سوالات آنان بود.
این گزارش می افزاید، مشروح این مصاحبه به زودی در پایگاه اینترنتی بانک کشاورزی درج خواهد شد.

قالب دلخواه شما