برگزاری همایش سالانه وصول مطالبات بانک کشاورزی

برگزاری همایش سالانه وصول مطالبات بانک کشاورزی

همایش سالانه وصول مطالبات بانک کشاورزی با هدف تبیین سیاست های حوزه اعتبارات و وصول مطالبات این بانک بیست و پنجم مهر در بابلسر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی در نخستین روز این همایش حشمت الله نظری عضو هیئت مدیره این بانک، ضمن اشاره به نقش وصول مطالبات در تقویت بنیه مالی بانک،عملکرد بانک کشاورزی در اجرای بند 28 قانون بودجه را مثبت ارزیابی کرد و کاهش ریسک اعتباری را از نتایج مهم آن برشمرد.
نظری با تأکید بر اجرای طرح توسعه کشاورزی به عنوان یکی از اولویت های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات،برتلاش گسترده کارکنان به ویژه کارکنان حوزه اعتبارات و وصول مطالبات برای جذب منابع اختصاص یافته به این طرح ها تأکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش ریسک اعتباری را یکی از مشکلات پیش روی نظام بانکی برشمرد و افزود: برای رفع چنین مشکلی همه کارکنان بانک باید 90درصد توان و تلاش خود را در حوزه وصول به کار ببندند.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با بیان اینکه پرداخت خوب به وصولی خوب منجر خواهد شد،نهادینه کردن فرهنگ وصول مطالبات در بانک را یک ضرورت دانست و اظهارداشت:تدوین منشورکاری در حوزه وصول مطالبات می تواند در ایجاد چنین فرهنگی نقش بسزایی داشته باشد.
وی مذاکره و مشورت با مشتری را از مهم ترین راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات طرح ها و وصول مطالبات دانست و طبقه بندی بدهکاران،پرهیز از برخوردهای اداری،بازبینی و بازنگری در خط مشی مطابق با نیازها و همچنین پیگیری وضعیت مطالبات را از دیگر راهکارها برشمرد.
نظری با بیان اینکه استفاده از تجربیات مدیریت های موفق در زمینه وصول مطالبات و به کارگیری این تجربیات در دیگر مدیریت ها نقش سازنده ای دارد، تشکیل کارگروه وصول مطالبات به طور مستمر در استان ها را ضروری دانست و متذکر شد: تعیین تکلیف طرح ها مهم ترین هدف کارگروه وصول مطالبات است.
براساس این گزارش تشریح مباحث حقوقی حوزه وصول مطالبات توسط محمد آریا رئیس اداره کل حقوقی،بررسی عملکرد وصولی بانک و سایر مسائل مربوط توسط کیوان علی نژاد رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرا و تشکیل 5 کارگاه آموزشی از دیگر برنامه های نخستین روز این همایش بود.

قالب دلخواه شما