خبر خوش بانک کشاورزی استان بوشهر در دهه فجر :ایجاد اشتغال جدید برای بیش از 1400 نفر با حمایت بانک کشاورزی در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری

بانک کشاورزی استان بوشهر با پرداخت 1097 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در قالب طرح بزرگ ملی  اشتغال پایدار روستایی و عشایری،  بیش از  1400 شغل جدید و پایدار در مناطق روستایی و عشایری ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان بوشهر، از ابتدای شروع طرح  اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بهمن ماه 1396 تا دهم بهمن 1398 با پرداخت بیش از  1097میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 4 و 6 درصد ، 747 طرح و کسب و کار پایدار ایجاد و زمینه ایجاد اشتغال برای 1422 نفر فراهم شده است.

بر اساس این گزارش، اجرای این طرح، یک اتفاق مثبت و بی نظیر در سطح جامعه روستایی در تمام سال های پس از انقلاب به شمار می رود و موجی از امید و تحرک اقتصادی در جامعه روستایی و عشایری کشور ایجاد کرده است.

در همین ارتباط، مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر ، این طرح بزرگ ملی را از دستاوردهای  انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید به جامعه روستایی کشور دانست و تصریح کرد از این تعداد ،مبلغ 226 میلیارد ریال در قالب 586 فقره تسهیلات به متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت گردیده که منجر به ایجاد تعداد 609 اشتغال در سطح استان شده است .

 بانک کشاورزی مفتخر است که با پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و حمایت از ایجاد کسب و کارهای پایدار ، نقش به سزایی در فقر زدایی، اشتغالزایی، کاهش روند مهاجرت به شهرها ، رونق تولید، خودکفایی و تامین امنیت غذایی کشور داشته و در همین راستا در این طرح ، تسهیلات ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان و همچنین  تأمین مالی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی اختصاص یافته است.

شایان ذکر است تعداد تسهیلات پرداختی توسط بانک کشاورزی در طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سال 1398 تا ابتدای دهه فجر، نسبت به مقطع مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

قالب دلخواه شما