گردهمایی بزرگ ستاد بیمه در استان لرستان برگزار شد

گردهمایی بزرگ ستاد بیمه در استان لرستان برگزار شد

همزمان با آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی ، گردهمایی ستاد بیمه استان لرستان در محل مرکز همایش های سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی مدیریت لرستان در این گردهمایی که با حضور عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی ، معاون استاندار، ریاست سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر شعب بانک کشاورزی، مدیر کل بحران استان، فرمانداران ، بخشداران ودهیاران ، روسای شعب بانک کشاورزی، جمع زیادی از کشاورزان و دست اندرکاران کشاورزی و کارگزاران صندوق بیمه برگزار شد ، مهندس ملکی راد معاون برنامه ریزی استاندار با اشاره به ریسک بالای فعالیت های بخش کشاورزی بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه بیمه کشاورزی تاکید کرد . وی تصریح کرد : از طرفی قوانین ومقررات برای ترغیب کشاورزان باید اطلاح وبازنگری و از طرف دیگر بیمه کشاورزی نیز باید اجباری شود.
بر اساس این گزارش در ادامه مهندس علی اکبر فهیمی مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان نیز با اشاره به فعالیت های صندوق بیمه وشرکت های کارگزاری ، گزارشی از عملکرد صندوق بیمه این استان ارائه کرد. وی همچنین با توجه به عدم تحقق برنامه های بیمه از کلیه دست اندرکاران در خواست کرد صندوق بیمه را در توسعه فرهنگ بیمه پذیری استان یاری کنند .
وی همچنین در مصاحبه با خبرنگار صدا وسیما ضمن دعوت از کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی گفت : تلاش می کنیم با همکاری سازمان های ذیربط فرهنگ بیمه پذیری را گسترش دهیم .
دکتر جوادیان عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: صندوق بیمه کشاورزی با توجه به تنوع آب وهوایی برای جبران خسارتهای قهری تلاشهای خوبی انجام داده است . وی گفت هم اکنون 125 محصول تحت پوشش صندوق بیمه قرار دارد و در این زمینه رتبه جهانی کسب کرده ایم .
در ادامه مهندس آریایی ، رئیس ستاد بحران استان طی سخنانی گفت : از 41 پدیده قهری 34 پدیده در ایران اتفاق می افتد و کشور ما در این زمینه در ردیف 10 کشور حادثه خیز جهان قرار دارد و عمده خسارت ها نیز به بخش کشاورزی وارد می شود . مهندس آریایی با اشاره به اینکه بلایای طبیعی حدود 55 تا 60 درصد محصولات کشاورزی استان را تحت تاثیرقرار میدهد افزود : در استان لرستان 17 نوع بلای طبیعی وجود دارد ودر این خصوص استان لرستان در ردیف 5 استان اول کشور قرار دارد .
مهندس هادی پور نماینده کشاورزان نیز لزوم همراهی وهمکاری کشاورزان با صندوق بیمه استان را یاد آور شد و تاکید کرد : باید تلاش کنیم دیدگاههای کارشناسان صندوق بیمه وکشاورزان را به هم نزدیک کنیم .

قالب دلخواه شما