دکتر طالبی: وصول مطالبات باید به عنوان کارکرد اصلی درکانون توجه قرارگیرد

دکتر طالبی: وصول مطالبات باید به عنوان کارکرد اصلی درکانون توجه قرارگیرد

دکتر محمد طالبی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: وصول مطالبات به لحاظ ساختاری به گونه ای است که باید به عنوان یک کارکرد اصلی در کانون توجه قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،دکتر طالبی روز چهارشنبه اول خرداد سال جاری در نخستین روز از همایش سالانه وصول مطالبات این بانک با اعلام مطلب فوق ضمن ارزیابی مثبت عملکرد حوزه وصول مطالبات این بانک از تلاش همه کارکنان به ویژه در اجرای موفق طرح توسعه کشاورزی قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه دستاوردهای موفق وصول مطالبات این بانک در سال گذشته از برخی عوامل و و نقاط قوت ناشی می شود،برنامه ریزی بر اساس این موفقیت ها را یکی از ضرورت های این حوزه دانست که تجربه آن باید در برنامه ریزی های امسال مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل بانک کشاورزی عزم جدی و جمعی برای وصول مطالبات،پیگیری مستمر و ارتباط دائم ستاد،مدیریت استان ها و شعب و همچنین به کارگیری شیوه های متفاوت و متناسب با شرایط را از مهمترین نقاط قوت حوزه وصول در سال گذشته برشمرد.
وی تشکیل کارگروه های وصول مطالبات در شعب با هدف تبادل تجربیات موفق و انتقال اختیارات به شعب،ارتباط سازنده بامشتریان اعتباری و فراهم کردن بستر مناسب برای تعیین تکلیف بدهی آنان را از دیگر نقاط قوت این حوزه در سال گذشته دانست و بر اجرای این تجربیات موفق با الگوهای مناسب تر در سال 92 تأکید کرد.
دکتر طالبی تغییر نگرش در جایگاه وصول مطالبات را جزو دیگر ضرورت های این حوزه دانست و تصریح کرد:فعالیت بلند مدت و نهادینه در زمینه وصول مطالبات مستلزم بهره گیری از نوآوری،برنامه ریزی با استفاده از الگوها،ابزارها و روش های نوین خواهد بود.
مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش به تأثیر پذیری وصول مطالبات از عوامل مختلف اشاره و خاطر نشان کرد:در امور وصول مطالبات باید برای تمام بخش های این حوزه اعم از معوق،سررسیدگذشته و مشکوک الوصول برنامه ریزی جداگانه داشته باشیم.
وی با اشاره به نقش و ضرورت تعامل با مشتریان برای دستیابی به اهداف در این حوزه از راه اندازی سامانه الکترونیکی وصول مطالبات خبر داد و افزود:این سامانه نقش سازنده ای در ایجاد نظم و ارتباط یکنواخت با همه مشتریان به ویژه مشتریان اعتباری بانک ایفا خواهد کرد.
دکتر طالبی با بیان اینکه سامانه الکترونیکی اعتبارات خرد نیز به زودی راه اندازی می شود گفت: گرچه این سامانه برای پرداخت تسهیلات طراحی و راه اندازی خواهد شد اما ظرفیت هایی دارد که می تواند به عنوان ابزار برای ارتقای جایگاه وصول مطالبات در اختیار کارکنان این حوزه قرار گیرد.


مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید مجدد بر گسترش ارتباط با مشتریان با هدف وصول مطالبات،این امر را یک کارکرد اصلی در حوزه وصول مطالبات دانست و یادآورشد:سررسید شدن یک طلب علامتی است که باید در اولین فرصت به آن رسیدگی کرد و مهم ترین ابزار آن داشتن برنامه ریزی منطقی قبل از موعد سر رسید است.
دکتر طالبی در خاتمه سخنانش به جایگاه مناسب ریسک اعتباری این بانک در نظام بانکی اشاره و تصریح کرد: بانک کشاورزی برازنده شرایط بهتری است و گام اصلی را برای تک رقمی شدن ریسک اعتباری در سال 92 باید برداشت.
بر اساس این گزارش همایش سالانه وصول مطالبات بانک کشاورزی یکم خرداد ماه با حضور مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات،روسا،معاونان و کارشناسان برخی از ادارات مرکزی و همچنین مدیران گروه ها و کارشناسان وصول مطالبات،کارشناسان حقوقی و ...این بانک در مرکز آموزش بابلسر برگزار شد. و سخنرانی دکتر شاهوردی مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات،کیوان علی نژاد رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرا،بهنام کیخسروی رئیس اداره کل حقوقی ودعاوی، دکترمحمد تقی جمشیدی رئیس اداره کل مدیریت ریسک، بیان اقدامات حوزه فناوری اطلاعات در زمینه وصول مطالبات و همچنین تشکیل کارگاه های آموزشی با عنوان های خط مشی وصول مطالبات،پرونده های اجرایی و بخش خصوصی و خلاقیت وایده پردازی(نوآوری در وصول مطالبات) از دیگر برنامه های نخستین روز از این همایش بود.









قالب دلخواه شما