دیدار رئیس کل بانک مرکزی با رئیس جمهور عراق

دیدار رئیس کل بانک مرکزی با رئیس جمهور عراق

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 17 بهمن ماه با «برهم صالح»  رئیس جمهور عراق دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،رئیس کل بانک مرکزی و هیأت همراه از جمله «روح اله خدارحمی» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در دیدار با رئیس جمهور عراق درباره آخرین وضعیت بخش پولی و بانکی گفت و گو کردند.

در این دیدار ، حمایت از مکانیزم های بانک های مرکزی ایران و عراق درزمینه تسهیل همکاری های مالی و پولی با هدف گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

«برهم صالح» ضمن ابراز خرسندی از توافق بانک های مرکزی دو کشور در سفر همتی به جمهوری عراق، ادامه مذاکرات برای رفع موانع همکاری های اقتصادی و بازرگانی بخش دولتی و خصوصی دو کشور را خواستار و این مذاکرات را مورد حمایت رهبری سیاسی عراق دانست.

بر اساس این گزارش، «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه در راس هیاتی وارد بغداد پایتخت عراق شد و از سوی «علی العلاق» رییس کل بانک مرکزی این کشور مورد استقبال قرار گرفت.طرفین پس از ساعت ها مذاکره توافقنامه سازوکار پرداخت مالی میان ایران و عراق از جمله سازوکار نحوه پرداخت مبالغ مربوط به واردات برق و گاز ایران به عراق و سایر کالاها را امضا کردند.

 این گزارش می افزاید: دکتر همتی  در دیدار با«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق نیز توسعه روابط بانکی و مبادلات پولی دو کشور را کلید حل مسائل و پیشرفت روابط اقتصادی عنوان کرد.

 

قالب دلخواه شما