وزیر امور اقتصادی ودارایی: علت اصلی بسیاری از مشکلات در اقتصاد، نبود توجه کافی به فن آوری های نوین است

وزیر امور اقتصادی ودارایی:  علت اصلی بسیاری از مشکلات در اقتصاد، نبود توجه کافی به فن آوری های نوین است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نخستین نشست هماهنگی تدوین نقشه راه اقتصاد هوشمند، علت اصلی بسیاری از مشکلات و کمبودها در عرصه اقتصاد کشور را توجه ناکافی به تاثیر فوق العاده ارزش آفرین فناوری های نوین خواند.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، در این جلسه که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رییس مرکز ملی فضای مجازی ایران، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و تعدادی از نمایندگان دیگر دستگاه های اجرایی در محل  این وزارتخانه برگزار شد، حاضران، با ضروری خواندن تدوین نقشه راه اقتصاد هوشمند، این امر را فرصتی برای ارتقای عملکرد حکمرانی دولت دانستند. 

این گزارش حاکی است، وزیر اقتصاد در این جلسه، با بیان اینکه با وجود برنامه ها و قوانین مدون، از سال های دور، هنوز توسعه کاربری فناوری اطلاعات و تحقق دولت الکترونیک، به طور کامل محقق نشده است، فلسفه وجودی تشکیل جلسه مذکور را، تدوین نقشه راه اقتصاد هوشمند خواند و گفت: علت اصلی بسیاری از مشکلات و کمبودهای ما در عرصه اقتصاد، درک نادرست از نقش فناوری های نوین این عرصه است.

دژپسند گفت: خود را متعهد کرده ام که تا پایان دولت دوازدهم، الکترونیکی کردن  فعالیت های درون وزارت اقتصاد را به سرانجام برسانم.

وی گفت: بسیاری از کشورها در زمینه توسعه دیجیتال خود هدف گذاری و برنامه مشخصی طراحی کرده اند و ما نیز برای جلوگیری از بروز شکاف قابل توجه در توسعه اقتصاد هوشمند باید برنامه ای مشخص و هدفمند تدوین کنیم.

وزیر اقتصاد افزود: با تدوین نقشه راه اقتصاد هوشمند، گام های مورد نیاز برای تحقق آن مشخص خواهد شد و از اتلاف وقت و انرژی و انجام فعالیت های موازی جلوگیری می شود. 

قالب دلخواه شما