بهره برداری از مرکز عملیات امنیت اطلاعات بانک کشاورزی

بهره برداری از مرکز عملیات امنیت اطلاعات بانک کشاورزی

مرکز عملیات امنیت اطلاعات(SOC) بانک کشاورزی با هدف پیشگیری از حملات سایبری افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی فاز نخست این مرکز با حضور حشمت الله نظری،مهندس داور ماهی کار و محمد حسن فروغی فر اعضای هیئت مدیره،مدیران امور، مشاوران مدیرعامل،روسای برخی از ادارات مرکزی این بانک و کارکنان مرکز روز دوشنبه پنجم خرداد افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
بر اساس این گزارش ،محمد جعفر زمانی مدیر امور بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی طی سخنانی ایجاد امنیت در سامانه ها و درگاه های الکترونیکی را از مهم ترین کارکردهای این مرکز دانست و با بیان اینکه در فاز نخست راه اندازی مرکز(SOC) هدف اصلی پیشگیری از حملات سایبری است خاطر نشان کرد: تحلیل سیستمی رفتار مشتری برای جلوگیری از سوء استفاه از اطلاعات مشتریان در مرحله بعدی قرار دارد.
مدیر امور بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی، حمایت مدیران،تهیه و تجهیز سخت افزار های لازم،بومی سازی نرم افزار و نیروی انسانی را عوامل مهم در راه اندازی این مرکز معرفی کرد و تداوم این همکاری ها را برای توسعه فعالیت های مرکز خواستار شد.
محسن شفیعی رئیس اداره کل امنیت فناوری اطلاعات(IT) بانک کشاورزی نیز در سخنان خود کارکردها،قابلیت ها،برنامه ها و مراحل توسعه مرکز (SOC) این بانک را تشریح کرد.
این گزارش می افزاید، مرکز عملیات امنیت اطلاعات«SOC)«Security Operation Center)بانک کشاورزی ترافیک عملیات در تمام سامانه ها و درگاه های الکترونیکی این بانک را با هدف پیشگیری از سوء استفاده و مقابله با حملات سایبری ارزیابی،بررسی و پایش می کند.

قالب دلخواه شما