برگزاری بیست و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جنوب کرمان با حضور عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی

بیست و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور دکتر واعظی وزیر محترم ارتباطات و فن اوری اطلاعات، مهندس ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، استاندار کرمان و سایر مسولان کشوری و استانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری جیرفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان، در این جلسه دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین استاندار کرمان از عملکرد بانک کشاورزی جنوب و شمال استان کرمان قدردانی و تشکر کردند..

بر اساس این گزارش، در این جلسه مهندس ماهیکار اعلام داشت که در منطقه جنوب کرمان کل منابع مردمی بانک کشاورزی حدود ٦٥٠٠ میلیارد ریال است در حالی که مانده تسهیلات بانک در منطقه به ١١٠٠٠ میلیارد ریال می رسد که نشان دهنده توجه ویژه بانک به مناطق محروم در راستای رشد ، توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی است..

وی افزود:  در سال گذشته ١٦٠٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در کل استان کرمان به طرح های اشتغالزا و مولد در بخش کشاورزی پرداخت شده و از این حیث استان کرمان مقام اول استانی را در بین سایر استان ها به خود اختصاص داده است..

ماهیکار در ادامه تصریح کرد شعب بانک کشاورزی در استان کرمان در سال گذشته توانسته اند بدهی ١١٢٠٠ نفر از کشاورزان استان را در قالب تبصره ٣٥ تعیین تکلیف کنند و ٣٤٢ میلیارد ریال بدهی انان از محل سود تسهیلات و وجه التزام مورد مساعدت قرار گرفته است..

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی درباره  بیمه باغات پسته و خرما در سطح استان گفت : در سال ٩٥-٩٤ مبلغ ٩٣٨ میلیارد ریال غرامت به بیمه گزاران در بخش باغات خرما و پسته پرداخت شد..

ماهیکار با اشاره به نقش فوق العاده بانک در استان به ویژه در بخش صادرات گفت طی سال های ٩٥-٩٤ مبلغ ٢٥٠٠ میلیارد ریال تسهیلات در تنظیم بازار پسته پرداخت شد که این رویه در سال جاری نیز مورد تاکید است.

وی درباره طرح رونق تولید در استان در قالب بنگاه های کوچک و متوسط گفت در سال گذشته ١٢٦٣ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های موصوف پرداخت شد و شعب بانک کشاورزی در استان توانسته اند مقام اول نظام بانکی را به خود اختصاص دهند. وی با بیان این موضوع که به منظور پرداخت تسهیلات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی هیچ محدودیتی از بعد اعتبار وجود ندارد گفت در سال گذشته ٥٦٣ نفر جمعا ٤١٥ میلیارد ریال از تسهیلات خرید تراکتور و کمباین و سایر ادوات کشاورزی بهره مند شدند..

ماهیکار در پایان با اشاره به جلسه مشترک بانک و مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان اتاق بازرگانی استان گفت پیگیری های جدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای صادر کنندگان پسته و خرما در اولویت کار بانک است.ضمن اینکه مبلغ ١٥٠٠ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک خط اعتباری ویژه به منظور خرید محصولات پسته و خرمای باغداران استان تخصیص داده شده است.

قالب دلخواه شما